Deniyor ki, sosyalizm hayaldir, çünkü kâr amacı olmayınca insanlar çalışmaz, yeni yöntem denemez, riske girmez. Sonuç olarak iktisadi hayatta durgunluk olur.
Ruslar bunun tamamen saçma olduğunu söylüyorlar. Onların gösterdiğine göre, kapitalist toplumda işin çoğunu, kâr edecek durumda olmayan insanlar yapıyor. Her Allahın günü ücret için çalışan insanlar bunlar. Çoğu insan, geçimini kazanmak zorunda olduğu için çalışıyor. Bu her yerde böyle, kapitalist dünyada da. Rusya’da da. Ama Rusya’da, iyi çalışan işçilere gösterilen saygı, toplumun yarattığı çalışmayı destekleyici hava, işçileri ellerinden geleni yapmaya teşvik ediyor. Sosyalistler, bu teşviklerin kapitalizmde olan teşviklerden çok daha üretken olduğu kanısındalar.