Hz. Ali bir kabristana uğradığı zaman, orada yatanlara şöyle hitâb edermiş:
"Bırakıp gittiğiniz evleri şimdi eller tuttu.
Mallarınız paylaşıldı bitti.
Karılarınızı başkaları nikâh etti.
Bunlar bizim tarafta olup bitenler. Ah! Keşke bir de sizin tarafta olup bitenleri öğrenebilseydik!
Canım elinde olan Allah'a yemin ederim ki, onların konuşmalarına izin verilseydi, en hayırlı azık Allah korkusudur, derlerdi"
> (İbni Abdirabbih, el-İkdü'l-ferid, III, 236-237