Puan vermedi·392 syf.··
Beğendi
·
2025 83. kitabı
KURTLAR İMPARATORLUĞU JEAN CHRISTOPHE GRANGÉ 392 SAYFA #Filmlereuyarlanankitaplar #Ortakokuma Her şey korkuyla başlamıştı. Ve her şey yine onunla sona erecekti. Fransa'da özellikle Türk göçmenlerin yaşadığı ve küçük Türkiye denen mahallede üç vahşi cinayet işlenir. Tüm deliller bir seri katili işaret etmektedir. Öldürülenlerin üçü de kaçak yollarla Fransa'ya girmiş kadın işçilerdir ve fiziksel özellikleri birbirine çok yakındır. Olayı soruşturan genç polis memuru Paul Nerteaux, Türk mahallesini çok iyi tanıyan, sıradışı yöntemleri ve karanlık geçmişi ile bilinen emekli polis Louis Schiffer'dan yardım ister. Yaptıkları soruşturma ilerledikçe Türk mafyası, uyuşturucu kaçakçılığı, İstanbul ve Adıyaman'a uzanan bir ağın içinde bulurlar kendilerini. Cinayet soruşturması sürerken paralel başka bir hikayede ise baş ağrısı sıkıntıları çeken, özellikle yüzleri tanıyamama sorunları yaşayan Anna Heymes'le keşiyor yolumuz. Yaşadığı hafıza sorunları o kadar büyüktür ki Anna'nın, üst düzey bir emniyet mensubu olan eşi Laurent'in yüzünü bile hatırlamamaktadır. Yüksek korunaklı, bilimsel çalışmalar yapılan bir hastanede, nörolog Eric Ackermann tarafından tedavi edilen Anna'ya bu durumun geçirdiği bir kaza sonrası oluştuğu söylenmiştir. Fakat Anna bu anlatılanlara inanmaz ve geçmişini araştırmaya başlar. Bu araştırma onu korkunç bir gerçeğe taşıyacaktır. Ve bu korkunç gerçek Türk mahallesinde işlenen cinayetlere uzanır. Fransa'dan Türkiye'ye uzanan, oldukça heyecan verici, karmaşık ve soluksuz bir hikaye eşlik etti güzel grubumuzla bana. Yakın geçmişimizdeki siyasi figürler (Alparaslan Türkeş, Tansu Çiller), 80 darbesi, Oral Çelik, Mehmet Ali Ağca gibi isimler yanında Ülkücü hareket, Bozkurtlar, 11 Eylül Olayı, Taliban, Bin Ladin kitapta yer alan isim ve olaylardan bazıları.
Kurtlar İmparatorluğuJean-Christophe Grangé · Doğan Kitap · 202010,2bin okunma
10/10
·416 syf.··
Beğendi
·
2025 20. kitabı
Herkese selamm,bugün size öyle guzel bir askeri kurgu ile geldim ki, okurken elimden birakamadim. Kitaba başlamadan önce erkek karakterimiz Uğur'u yazarimizin diğer kurgusu Nöbet Basinda Aşktan tanıyordum ve hikayesini cokta merak ediyordum. Yetimhanede büyümüş, daha sonrasinda ise asker olarak kendi ailesini arkadaslarindan olusturan, kendinden once arkadaşlarını düşünen hislerini cok belli etmeyen guven sorunları olan bir karakterdi. Uğur'a öyle bir kadin karakter yazilmis ki Ugurcugum üzgünüm ben Menhuscuyum artik Tamamen bir birine zit iki karakterin asik olmasini düşünün okuma zevkimi kaca katladi ben anlatamam, kesinlikle okumalisiniz. O atışmalari, delirtmeleri ama en cokta karsi konulmaz cekimi oyle bir hissettirmis ki yazar. Kalemine bir kez daha hayran kaldım. Menhus'u size ne kadar anlatsam az seytan tüyü var dediğiniz insanlar vardır ya tam öyle biri deli dolu cilgin ama yaptıklarıyla kendine bağlayan ne düşünürse ağzından direk kaciran bir genc kiz. Hani derler ya cok gülen, acilarini saklamak icin o kadar guluyordur diye. O deli dolu hallerinin altinda yatan acilari goruncede ona kocaman sarilmak istiyorsunuz. Sonlarda beni soka eden ters köşe bazi halleride mevcuttu ki onları spoiler olmaması için anlatamıyorum. Menhus'un dogum hikayesi ile dogum hikayem bir yere kadar ayni.Doguma giderken gecirilen kaza kismi, cok şükür ben anne ve babasız kalmadım. Ama hastaneden onlarsız çıkıp bir sürü orada burada büyümüşüm Menhus adi asiri ilgimi cekmisti ve anlami Uğursuz demekmiş. Babannesi bu ismi vermis. Cok sevgili babannemde bir donem bana ayni sekilde seslenmis ama Allahtan annem ve babam Esra adini koymuslar Menhus'un yeri ben de ayrı kalacak bu yüzden... Üsteğmen Uğur'un aldigi bir telefon ile hayati değişmek üzeredir. Yillar once kendisine yardim eli
Silah Başında AşkRabia Gümüş · Parola Yayınları · 202579 okunma
📚🔔 Tatil zili çaldı! Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞 Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
Puan vermedi·238 syf.··
2022 60. kitabı
PUSLU KITALAR ATLASI / İHSAN OKTAY ANAR Herkesin okuduğu, benim de alıp kitaplıkta 3 - 5 sene beklettiğim kitabı nihayet okudum. Daha önce birkaç kere denemiştim ama okuyamamıştım (). Kitap guruplarından değerli okur arkadaşım Murat ER okumaya başlamış, bende yoruma bir türlü okuyamadığımı yazınca; "Sizde başlayın, beraber okuyalım, belki zamanı gelmiştir." dedi. Bende okumaya başladım ve birkaç günde (beklemediğim hızda) okudum ama yorum yazmak için geç kaldım. Murat Bey'e beni motive ettiği için teşekkürler. Gelelim kitaba; İhsan Oktay Anar'ın 1995'te yayımlanan ilk romanı, 2014'te 50. baskısı yapılan kitabın bende olanı 2008'de 34. baskısı, sahaftan almıştım. 2015'te ünlü karikatürist İlban Ertem'in beş yıllık çalışması sonucu çizgi roman olarak yayımlanmış. Kara mizah yönü de olan eserde birbirinden farklı kısa kısa öykücükler, zamanla birleşerek bir puzzle gibi büyük resmi ortaya çıkarır. Esere tarihi roman demek haksızlık olur, çünkü içinde sadece tarih değil, coğrafya, askerlik, din, bilim, tıp, felsefe gibi pek çok konu yer almakta. Tabii masal tadında fantastik öğeler de içermekte. Kitabın adından Piri Reis tarzı bir macera olduğu zannedilebilir; ama atlası çizmek isteyen Uzun İhsan Efendi bu atlası Piri Reis, Evliya Çelebi gibi dünyayı dolaşarak değil, yatağına uzanarak düşlerinde çizmeye çalışır. Katiplikten kovulunca önce dişçiliğe, sonra cerrahlığa merak salan Kubelik'in kadavralar üzerinde çalışıp, organlara isim vermesi ise bana Leonardo Da Vinci'nin yaptığı insan anatomisi çizimlerini hatırlattı. İkinci bölümde geçen; " Burası sultandan çok paranın hükmünün geçtiği Galata'ydı." cümlesi üzerinde düşünülmesi gereken bir ifade. İcadından günümüze hep hükümdar olan aslında 'para' denilen illet değil mi? Nasreddin Hoca bile
Puslu Kıtalar Atlasıİhsan Oktay Anar · İletişim Yayınları · 202467,9bin okunma
6/10
·3264 syf.··
2022 82. kitabı
·
333 günde okudu
·
Okunma: 30 Kasım 2022 20:35
1.KİTAP Merhaba sevgili okur, Elf Leyle ve Leyle (Binbir Gece Masalları) 2021’de Aylak okurlar gurubu ile başladığım 16 kitaptan oluşan Binbir gece masalları’nın 1. kitabını sonunda bitirdim efenim. Tek seferde okumak sıkıcı olduğu için azar azar okuyorum efenim. Kitap Orhan Pamuk önsözüyle başlıyor. Çerçeve öykü tekniğiyle yazılmış. Ayrıca ben masal sayısını bin bir zannediyordum ama bin bir doğuda çokluk ifadesi olarak kullanılırmış. Hikaye içinde hikaye, masal içinde masal var. Şah’ın yerinde olsam ben de Şehrazat’ı merakla dinlerdim açıkçası. Şehriyar şehrin efendisi demekmiş, Şehrazat da şehrin kızı. Şahzaman ise asrın ve zamanın efendisi. Kitapta özellikle ve ısrarla kadınların kötü gösterilmesi can sıkıcıydı. Cinsellik ve korku ögeleri çok fazla. Cinsellik öyle komik benzetmelerle anlatılmış ki gülmemek elde değil. Kitabın cinsellik ve korku içerikli olması sebebiyle 18 yaşından büyükler okumalı. *Alıntılar* * Ben sizi gözümle gönlümün arasında bir yere oturttum! * Bir kez ateşle kavgaya girişince, ölümü göze almak gerek! * Bırak baht hükmünü yürütsün, dünya yargıçlarının eylemlerine çare aramaktan vazgeç! Olup bitenler önünde asla sevinme ve de yerinme! Çünkü hiçbir şey sonsuza kadar sürüp gitmez. Bahtımızın çizgisine uyduk, bahtın bize yazdığı mısranın tüm harflerine baş eğmedik. Çünkü bahtını yazgısını saptadığı kimse, onu izlemekten öte bir şey yapamaz. 2. KİTAP Merhaba sevgili okur, Binbir gece masalları’nın 2. Kitabı ile geldim. 46. gecede kaldı. Zaten binbir sayı olarak değil çokluk ifadesi olarak kullanılırmış, o yüzden kaçıncı gecede oldukları pek de önemli değil. Her gün 10-20 sayfa arasında uyku öncesinde okudum. Uzun soluklu okumaya uygun değildi. Azar azar okumak benim açımdan daha uygun oldu. Nedendir bilmiyorum, bambaşka içerikte
Edebiyat
Binbir Gece Masalları (2 Cilt Takım)Anonim · Yapı Kredi Yayınları · 20203,886 okunma
8/10
·235 syf.··
Beğendi
·
2019 67. kitabı
·
141 günde okudu
·
Okunma: 25 Şubat 2019 14:08
"Kimi vuracaksın ? !.." "Kimi vuracaksın ? !!! ..." youtu.be/CC1rEJGCkSg "BURADA VURULACAK BIR ADAM VARDI ONU DA "BEN" VURDUM ! .." #Spoiler Hakkı yenmiş bir yazar ... ben yemişim mesela , çok geç kalmışım okumakta demek isterim öncelikle ... Kerim Korcan'dan bahsederken ... Orhan Kemalden ,Kemal Tahirden hatta Nazım Hikmetten bir eksiği yoktur Korcan'ın hapishane gerçeğini yansıtmak adına demişler başka üstadlar .üslubu ,anlatımı dört dörtlük bir yazar .. (çok doğru) "hele ki o "şiveli felsefe" denen bir şey varsa ışte o budur :) BİÇİMİNİ BOZMA! "Terbiye denen bir nane vardır ki onu bakkaldan dirhemle satmazlar!... Adam ol biraz! ... Sana her zaman söylüyoruz boyunca konuş. Bundan başka İstambol yok! Aç gözünü, topu topu bir tanedir İstambol!" "Bir yazarın anlattıkları kadar anlatım biçimi de önemlidir diyorsak " eğer. .. acıyı tatlı dille anlatmıştır Korcan ..bizim (benim) bilmediğim hapisane kültüründeki "volta " nın bir mahkum hayatında ne kadar önemli olduğunu ne anlama geldiğini ???? ne kadar uzun koridor olursa o kadar iyi olduğunu öğreniyoruz ??? ................. "Gördünüz mü şu yeni gelenin volta vuruşunu?" "Evet efe." "Adamı ben adım atışından tanırım. Aha şuraya çiziyom. Bu meydan bu adamın!" ................
Tatar RamazanKerim Korcan · Babil Yayınları · 2005181 okunma