kızılderililer sonbaharda yeni seçilen kabile büyücüsüne gitmiş ve kışın soğuk geçip geçmeyeceğini sormuşlar. modern dünyanın adetleriyle yetişmiş genç büyücü eskilerin sırlarından bihabermiş ve ve kışın nasıl geçeceği konusunda hiçbir fikre sahip değilmiş. ne olur ne olmaz, işi sağlama alayım diye düşünen genç büyücü, kabile üyelerine soğuk bir kışa hazırlanmalarını salık vermiş. birkaç gün sonra aklına gelmiş, meteoroloji müdürlüğü'ne telefon açmış ve soğuk bir kış bekleyip beklemediklerini sormuş. görüştüğü meteorologsa kışın sahiden soğuk geçeceğini düşündüğünü söylemiş. bunun üzerine büyücü kabileyi toplamış ve daha fazla odun depolamalarını buyurmuş. aradan birkaç hafta geçmiş. büyücü meteorolojiyi bir kez daha aramış. meteorolog bu sefer ''çok soğuk bir kış olacağa benziyor,'' demiş. büyücü bunun üzerine kabilesini yine toplamış ve bu sefer ormanda ne kadar yakacak odun, dal, kıymık bulurlarsa toplamalarını söylemiş. yine birkaç hafta geçince meteoroloji işleri'ni bir kez daha aramış ve durumu sormuş. meteorolog bu kez çok heyecanlıymış. ''gelmiş geçmiş kışların en soğuğu olacak, öyle görünüyor,'' demiş. büyücü, '' ciddi misiniz?'' demiş. ''nasıl bu kadar emin olabiliyorsunuz.'' meteorolog bir an duraklamış ve ''kızılderililer,'' demiş. ''çılgınca odun topluyorlar!'' Platon Bir Gün Kolunda Bir Ornitorenkle Bara Girer
Güç, Servet ve Mahremiyet: Küresel Siyaset Sosyolojisinde Nüfuz Ticareti ve Akraba Kayırmacılığı İnsanlık tarihi, gücün doğası ile o gücü elinde bulunduran odakların mülkiyet ilişkileri arasındaki gerilimin tarihidir. Güç, yapısı gereği merkezîleşme ve etrafında korunaklı bir elit tabaka yaratma eğilimindedir. Siyasi otoritenin, toplumsal kaynakları dağıtma yetkisini elinde bulundurması, iktidar sahiplerinin yakın çevreleri, hısımları ve çocukları için her dönemde doğal bir ekonomik cazibe merkezi doğurmuştur. Farklı coğrafyalarda, değişen rejimlerde ve hatta yüzyıllar arasında bile bu temel rasyonalite değişmemiştir. Doğu’dan Batı’ya, gelişmekte olan demokrasilerden kurumsallaşmasını tamamladığını iddia eden modern devletlere kadar, "güce yakın olanın kaynaktan pay alması" olgusu evrensel bir insan tabiatı ve sistem zaafı olarak karşımıza çıkmaktadır. Türkiye’nin yüz yıllık siyasi geçmişinden modern Amerikan demokrasisinin güncel krizlerine kadar uzanan süreç, bu evrensel kuralın yapısal mekanizmalarını incelemek adına zengin bir zemin sunmaktadır. Kamusal figürlerin ve onların ailelerinin özel hayat sınırları, demokratik ve hukuki toplumlarda sıradan vatandaşlara kıyasla her zaman daha esnek bir zeminde tartışılmıştır. Siyasetçilerin, üst düzey yöneticilerin veya popüler kültür ikonlarının attığı adımlar, şeffaflık ilkesi gereği kamuoyunun incelemesine ve eleştirisine açıktır. Ancak bu esneklik, bireysel mahremiyet haklarının tamamen ortadan kalktığı anlamına gelmemektedir. Bireylerin rızaya dayalı özel yaşam tercihleri, cinsel yönelimleri veya sağlık durumları, toplumsal bir zarara ya da kamusal bir suç unsuruna yol açmadığı müddetçe en temel insan haklarından biri olan özel hayatın gizliliği kapsamında korunmalıdır. Dijital çağın getirdiği dönüşümle birlikte,
Sosyoloji
Tatil planı hazırsa sıra okuma listenizde!
Bu yaz yanınızdan ayırmak istemeyeceğiniz kitapları sizin için bir araya getirdik. 💬 Siz olsanız bu listeden hangisiyle başlardınız?
Bu sene liseden mezun oldum. Okuldayken sürekli kitap okurdum tenefüste, boş derslerde vs. ama evde kaldığımdan beri günde 40 sayfa maksimum okuyabildim (okuldayken günde 100 sayfaya kadar okuyan ben) Evdeyken hem telefon yüzünden hem de ailemin dikkatimi dağıtması sonucu kitaplara odaklanamıyorum. (Şiirlerimi de hep okulda yazıyodum, can sıkıntısından). YKS'ye yeniden hazırlanmam lazım ve hem Türk edebiyatından hem de sınavda çıkabilecek yabancı yazarların kitaplarını okumak istiyorum ama daha manga bile okumaya odağım yetmiyor. Sadece içimi dökmek istedim, bunları anlatıp dert yanacak kimsem yok. Bu uygulamada abilerim ablalarım var, tavsiyeniz varsa her zaman açığım 🤍
Duygu ve Düşünce
Bugün seni unuttuğum gün değil. Çünkü bazı insanlar unutulmaz; sadece hayatındaki yerleri değişir. Bugün senden vazgeçtiğim gün de değil. Vazgeçmek, hâlâ mücadele etmek demektir. Ben artık mücadele etmiyorum. Bugün senden bir karşılık beklemediğim gün. Bugün senden bir mesaj ummadığım, bir telefon beklemediğim, "Belki gelir." diye hayal kurmadığım gün. Bugün bilekliğimi çıkardığım gün. Sadece bileğimden bir aksesuarı değil, aylarca taşıdığım umudu, beklentiyi ve yükü de çıkardığım gün. Bugün "Sen olmasan da hayat devam ediyor." dediğim gün. İlk kez bunu kendime gerçekten inandırdığım gün. Bugün her şeyden önce kendimi düşündüğüm gün. Hayatımı bir başkasının varlığına göre değil, kendi varlığıma göre yaşamaya karar verdiğim gün. Bugün kendime yeni bir başlangıç yaptığım gün. Geçmişimi inkâr etmeden, ama ona mahkûm da olmadan yürümeye başladığım gün. Dün sen hayatımın merkezindeydin. Düşüncelerimin, hayallerimin ve dualarımın merkezindeydin. Bugün ise sadece bir anısın. Güzel ya da acı... Ama sadece bir anı. Bugün senden umut etmediğim gün. "Belki bir gün." cümlesini içimden sildiğim gün. "Keşke gel." demediğim gün. Arkama bakmadan yürümeyi seçtiğim gün. Bugün seni ne kadar büyüttüğümü fark ettiğim gün. Seni ulaşılmaz değil, sadece insan olarak gördüğüm gün. Seni gözümde büyütürken kendimi ne kadar küçülttüğümü anladığım gün. Bugün yeniden kendimi hatırladığım gün. Bugün kendi değerimi yeniden keşfettiğim gün.
Siz hiç çocuk yakınınızı kaybettiniz mi?
Ben kaybettim. Şu an bunu anlatacak kimsem yok. Size anlatabilir miyim? (Evet diye kabul ettim.) Harika bir gündü, başka akrabalarımla birlikte piknikteydim. Halacım da Zeynep’imle birlikte şehir dışına gitmişlerdi. Zeynep 6 yaşındaydı.. Denize girmek istedi diye halacım da kıramadı onu. Zeynep halamın torunuydu. Benim için ikisinin önemini burada size anlatacak herhangi bir kelimem yok. Kelimem yok çünkü onlar çok başkaydı.. Zeynoşum bıcır bıcır, çok bilmiş, öyle temiz kalpli ve vicdanlı, akıllı bir çocuktu ki.. Yaşıtlarına göre o kadar olgun, muhteşem bir çocuktu. Burada fotoğrafımızı paylaşmayı çok isterdim. Ama kötü insanlar var. Ona herhangi bir şey denmesi ihtimali benim canımı yakar.. Ben diğer yiğenimle piknikte oynarken bir telefon geldi. Kaza yaptıklarını ve ikisine de araba çarptığını öğrendik.. Hastaneden bilgi almaya çalıştığımızı hatırlıyorum. O arabaya nasıl bindik o arabada eve nasıl geldik piknik alanından.. Ağlaya ağlaya kaza yapma riskiyle dönmeye çalıştık. Arabada halamın vefat haberini aldık.. Oracıkta vefat etmiş halam… Karşıdan karşıya geçmek istemişler sadece.. Alkollü, makas atan biri, 30 metre sürüklemiş onları.. Görüntüleri yok.. İyi ki yok.. Zeynoşumuz 2 gün yoğun bakımda kaldı.. Biz hep onun iyi olmasını bekledik.. Maalesef 1 gün arayla aynı camide tekrar toplandık.. Ben bundan daha büyük bir acı hatırlamıyorum. Vefat etmeden önce birlikte oyunlar oynamıştık.. Tırnaklarını süslemiştim. Ne çok mutluydu.. Fotoğraflarını en son ben çekmiştim.. Bayramlık beyaz elbisesiyle.. O elbisesini tabutunun üstüne koyduk… Acaba büyüyebilseydi nasıl başarılı olurdu? Ne kadar güzel genç bir kız olacaktı kim bilir.. Seni çok özledim meleğim.. Esra ablan her çocuk gördüğünde seni hatırlıyor.. Her çocukları sevdiğinde gülümsemelerinde seni arıyor.. Senin
Duygu ve Düşünce
FİLİSTİN VE DOĞU TÜRKISTAN için KOPYALAYIN ve PAYLAŞIN LÜTFEN 🇵🇸 Mis, Piyale, ŞOK MARKET, NUTELLA, Godiva, Filiz Makarna, JOHNSON, TEFAL, İKEA, NAMET, TEMU BOYKOT, MIGROS, CARREFOUR SA, MILKA, ÜLKER, CAPPY, fanta, coca cola, apple, iPhone (telefon, pc alırken diğer markalara da bakmanızı öneririm), nike, phillips, remington, adidas, converse, Disney, Disnep, getir, garnier, loreal, elidor, pallette, elseve, gliss, mango, netflix, amazon trendyol, hepsiburada, HM, idefix, Zara, Falım, Fruko, Sprite, 7up, Burn, Kotex, kahve dünyası boykottur Bismillahirrahmanirrahim "Zulmedenlere destek olmayın, yoksa ateş size de dokunur." (Hûd Suresi 113. Ayet) Sadakallahü’l-azîm boykot takibini buradan yapabilirsiniz: boykot.co 🇵🇸🇵🇸🇵🇸 Google Chrome boykot, aza indirgemek için StartPage kullanmanızı tavsiye ederim. Bismillahirrahmanirrahim, “Sana yakîn (ölüm) gelinceye kadar Rabbine ibadet et.” (Hicr, 99) Sadakallahü’l-azîm. ibrahim tatlises israilde konser vermiştir. (genel bilgi, paylaşmak yararlı olacaktır, bilmeyenler için) İstiklâl Marşı'mızın yazarı Mehmet Akif Ersoy ezan okunurken saygı duruşunda beklermiş Sezen Aksu, Hz. Adem ve Hz. Havva Annemize bir şarkısında cahil demiştir. Haluk Bilginer Allah ile alakalı uygunsuz bir ifade söyledi.
#GazzeİçinBirleşelim