Didem

herkesin zevkine kimse karışamaz :)
5/10
·314 syf.··
2022 26. kitabı
·
3 günde okudu
·
Okunma: 06 Mayıs 2022 14:50
selam siz bu yazıyı okumaya başlamadan önce kısa bir uyarı yapmak istiyorum. her okurun “bu iyi bir kitaptı.” diyebilmek için beklentileri farklıdır. bir okur için kitabın sürükleyici olması onun için o kitabı iyi yapmaya yeterlidir. başka bir okur içinse takip edilebilir bir olay örgüsünün olması yeterli olabilir. benim için güzel bir kitap sizin için öyle olmayabilir. ben zaten bir kitabı neden sevdiğimi ya da sevmediğimi söylemek için buradayım. bu konuda anlaştıysak ben #dokunmadan kitabını sevemedim. oh be söyledim. :) şimdi sebeplerime getiriyorum sözü. ilk olarak nermin hanımın çok çok abartılı yükselişleri olduğunu düşünüyorum. bazı paragraflar romanın akışının üstüne çıkıyor. mesela karakter içsel bir sorgulamadayken ben birden aşkla ilgili “başka bir kitaptan alınmış” gibi bir paragraf okuyorum. bunun sebebini düşündüm ve şu sonuca vardım. bu paragraflar kitabın genelinden daha “süslü ve abartılı”. bu şekilde çok fazla paragraf olduğu için okurken edebî bir zevk alamadım. ikinci olarak fazlaca rastlantı olan kurguyu da başarılı bulmadım. üçüncü olarak yazarın söylemek istediği çok şey var ve bu kadar çok şey hepsini birden söylemek isteyince birbirine giriyor. ayrı ayrı çok değerli olan şeyler bir arada güzel bir tat bulmuyor ve gereken değeri görmüyor. mesela aile içinde ihmal edilmişlik, anne baba figürünün eksikliği veya getirdiği travmalar etkili bir şekilde anlatılmamış. okuyucu olarak ister istemez daha önce okuduklarım ile karşılaştırıyorum ve aklıma fay hatları kitabı geliyor. o kitapta bu konular “göze sokulmadan” “metnin içine yayılarak” verildiği için benim için güzel ve tatmin edici bir kitaptı. ama dokunmadan kitabında konular kurgunun içerinde başarılı bir şekilde yer almamıştı. şimdi ben bu kadar şey söyledikten sonra siz kitabı okumaktan
1000Kitap
DokunmadanNermin Yıldırım · Hep Kitap · 201711,6bin okunma
Didem
Sonunda aradığım yorumu buldum 👍🏻
📚🔔 Tatil zili çaldı! Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞 Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
Erkekler böyle. ilk başta aşık olmanın cazibesini ayaklarını yerden kesmesine izin verirler. Sonra işler zorlaşınca kadınları, kendilerini tuzağa düşürmekle, sonra da özgürlüklerinden ve tutkularından vazgeçmek zorunda bırakmakla suçlarlar.
Sayfa 71·Kitabı okudu
Didem
👏🏻👏🏻👏🏻

Olcay YILDIRIM

, bir kitap okudu
Puan vermedi·456 syf.·
Beğendi
·
4 günde okudu
·
2021 27. kitabı
Yılmaz Özdil
9.2/10 · 3.858 okunma
Didem
Beğendin mi canım