Fatma

Fatma
@themishanim
Puan vermedi·176 syf.··
2023 27. kitabı
Sıkıntılı süreçlerde rehber olacak, yalnız olmadığınızı hissettirecek denemelerle dolu bir kitap... Neredeyse her satırın altını çizdiğim için alıntı paylaşmamayı tercih ettim. İnsana neden insan olduğunu açıklıyor ve günümüzdeki gereksiz hız karşısında bize bir farkındalık sunuyor. "Kendimizin ne kadar farkındayız?" konusunu düşünmeye sevkediyor. Kendisini sevdiğim kitaplar kategorisine aldım bile.
Belki de ÜzülmeliyizAhmet Murat · Profil Kitap · 20201,209 okunma
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.
Puan vermedi·192 syf.··
2023 4. kitabı
·
1 saatte okudu
·
Okunma: 21 Şubat 2023 23:30
Şimdiye kadar okuduklarım içinde en beğendiğim kitaplardan biriydi. Yaşadığımız coğrafyanın tarihini ve bugünü bugün yapan etmenleri anlatıyor. Okudukça içinde bulunduğumuz durumun sebeplerini daha iyi anladım. Hem ülkemiz hem komşu ülkeler açısından neler yapılması gerektiği de güzelce anlatılmış.
Tarih
Hata Neredeydi?Bernard Lewis · Kronik Kitap · 20202,217 okunma
Puan vermedi·63 syf.··
2022 26. kitabı
·
1 saatte okudu
·
Okunma: 14 Mart 2022 10:41
Bu kısacık hikayede birçok ders saklıydı belki de. Ama benim en dikkatimi çeken cesaret konusu oldu. Korkak bir insanın aslında ne kadar bencil olabileceğini ve bencilliğinin ne kadar düşüncesiz sonuçlara yol açabileceğini anlatmış bu kitap. İnsanın kendini ve sevdiğini kandırması ne kadar da kolay oluyor aslında. Bunun için birkaç tane akla yatkın cümle bulmak yeterli. Cengiz Aytmatov her zaman yaptığı gibi yine savaşın geride kalanlar için ne anlam ifade ettiğini çok güzel anlatmış. İnsanın sevdiklerinden ayrılıp kalbi elinde, her an bir şey olacak mı korkusu ile yaşaması ne demek yine çok güzel özetlenmiş. Ana karakterlerin yanı sıra Totoy karakterinin her şeye rağmen güçlü duruşuna, çocuklarıyla yaşadığı zorluklara da yer verilmiş. Toprak Ana kitabına yakın diyebileceğim kadar çok sevdiğim bir kitaptı.
YüzyüzeCengiz Aytmatov · Ötüken Neşriyat · 20185,6bin okunma
Puan vermedi·400 syf.··
2022 10. kitabı
·
29 saatte okudu
·
Okunma: 15 Şubat 2022 15:33
Bu kitabı birçok kişinin merak ettiğini ve okuma listesine eklediğini fark edince bir inceleme yazmak istedim. Öncelikle Emrah Safa Gürkan'ın okuduğum ilk kitabı. Hatta daha önce yazarın herhangi bir videosunu da izlemedim. Tarzı alışılmışın dışında ve bana göre standart kişisel gelişim kitaplarından farklı. Kitapta rutin olarak yaptığımız hareketlerin ve düşüncelerimizin tarihi kökenlerine değinilmiş. Bulunduğumuz şu anki konumda bazı hareketleri neden istemsiz yapıyoruz ve bazı düşüncelerimiz neden toplumsal bir birlikten öteye gidemiyor gibi konular anlatılmış. Kitapta sık sık kadın erkek eşitliği ve farklarından, cinsiyetlerin tarihsel süreçte maruz kaldıkları dogmalardan, davranışlardan söz edilmiş. Okurken yaşadığımız her şeyin aslında geçmişten gelen bir sebebe bağlı olduğunu daha iyi anladım. Zihinsel bir evrim geçiriyoruz aslında ve buna da büyük oranda kültür veya gelenek diyoruz. Bazı kısımlarda herkese doğru gelmeyecek hatta saçmalamış demelerine yol açacak satırlarla da karşılaştım. Ancak düşünmeye sevk eden bir yönü olduğunu da söylemeden geçemem. Eğer kitabı okurken beynimizi de düşünmeye açık bir şekilde bir kenarda bulundurursak, kitap bize birçok farklı bakış açısı sunuyor aslında. Neredeyse iki sayfada bir karşımıza çıkan barkodlar da alışılmışın dışında bir okuma keyfi yaşamamızı sağlıyor. Aynı zamanda içindeki resimler de ilgi çekici konulardan alınmış resimler. Yani kitap bize sadece okumamız için değil hem düşünmemiz hem de bir yolculuğa çıkmamız için yazılmış. Bu yazarı okumaya devam eder miyim diye kendime sorarsam evet ederim hem de büyük bir keyifle. Yazarın kesin ve ciddi tutumu, sözünü sakınmadan düşüncelerini aktarması ve halkın kabuk bağlamış birçok sorununa değinmesi çok iyi bir izlenim bıraktı bende. Keyifli okumalar...
Ezbere Yaşayanlar - Vazgeçemediğimiz Alışkanlıklarımızın KökenleriEmrah Safa Gürkan · Kronik Kitap · 20222,521 okunma
Puan vermedi·112 syf.··
2021 48. kitabı
·
5 saatte okudu
·
Okunma: 12 Eylül 2021 23:44
Küçük Prens her zaman benim en sevdiğim kitaplardan biri olmuştu. Ancak sebebini son zamanlarda unutmuşum. Tekrar hatırlamak için tekrar okudum ve fark ettim ki yüz kere daha okusam yine hiç sıkılmadan okurmuşum. Her sözü altın değerinde bir kitap bana göre. Çocukların dünyasından büyüklere sitem eden büyüklere yazılmış bir mektup belki de. Tarihlerle, saatlerle, parayla, yaşlarla kısacası sayılarla kafayı bozmuş biz insanlara bunun ne kadar anlamsız olduğunu anlatıyor. Zamanın sayılara sığdırılamayacak kadar değerli ve özel olduğunu hissettiriyor insana. Bu kitap hakkında hep "Çocuk kitabı ama asıl büyükler okumalı" deniyor ya bence öyle değil. Büyükler olarak bizler bir saat içinde okuduğumuz, izlediğimiz, yaşadığımız ne varsa unutuyoruz. Motive edici film izleyip ertesi günün akşamında uyanıyoruz. Bu kitabı çocuklar okusun ki ilerde nasıl insanlar olmamaları gerektiğini erkenden anlasınlar. Çünkü maalesef biz büyüdük. Neden bu kitaba hayran olduğumu bir kez daha anladım. Bin sayfa olsa yine de sıkılmazdım ama güzel şeyler erken son buluyor. Umarım Küçük Prens çiçeğinden hiç ayrılmamıştır. :)
Küçük PrensAntoine de Saint-Exupéry · Can Çocuk Yayınları · 2015280,2bin okunma