Gerçek dünyada hiçbir kötülüğü olmadığı halde sonları öyle korkunç olanlar vardır ki sırasına göre en doğru ve olgun kimselerin bile bu yüzden inançları sarsılır.
Oku oğlum, oku! Bu kitapları yazan kafalı adamlar o gezginlerdir ki bizden önce yıkım yollarından geçmişler, bize ellerini uzatıyorlar ve herkesin bırakıp uzaklaştığı anda kendi meclislerine buyur ediyorlar. İyi bir kitap iyi bir arkadaştır.
Yalnızlık insanı toplumsal yıkımlardan uzaklaştırarak biraz da olsa doğal mutluluğa ulaştırır. Boş inançlarla bin bir yola ayrılmış olan bizim toplumlarımız içinde ruh sürekli bir heyecanla çırpınır durur. O zavallı birbirini çürütmek isteyen bin bir felsefe ve yorumun oyuncağı olmuştur.