Gerçek olaylar hakkında okumak daha etkileyici oluyor. Zamanında böyle bir olay yaşanması da insanı üzüyor. Irkçılık, ayrımcılık hakkında Zola ve yandaşlarının verdiği savaş. Ülkemizde de maalesef ki ciddi şekilde yer alan ırkçılık sanırım her zaman da insanlığın en büyük sorunu olacak. Yıl 1900 olsun 2022 olsun insan değişmiyor ve ve bu suç cezasız kalıyor. Bu suç öyle bir yerleşmiş ki suç olarak bile sayılmıyor. Sanki hoşgörülecek bir tercihmiş gibi lansediliyor. İleride bu suçun silinmesi, bitmesi en büyük dileklerimdendir. Bu bir ütopyadır. Çok kısa aynı zamanda çok etkileyici bir kitap. Herkese tavsiye ederim.