Hattâ bir bahtiyar mazlûm îdam okunurken, bedbaht zalimlere demiş, " Ben idam olmuyorum. Belki terhis ile saadete gidiyorum. Fakat, ben de sizi îdam-ı ebedî ile mahkûm gördüğümden, sizden tam intikamımı alıyorum... Lâ ilâhe illâllah..." diyerek, sürûr ile teslim-i ruh eder.
Âhirette, Cehennem ve sakar belâsını çeken insan; en acınacak hâlde olduğu hâlde, sırrıyla hiç acınmaya müstahak olamaz. Çünkü, " zarara rızasıyla girene merhamet edilmez. Ve lâyık değildir."