Bana göre en namuslu, en dürüst ve en seviyeli jüri okuyucudur. Hiç bir art niyeti yoktur. İyi ve güzeli beğenir, kötüyü kovar. Kimsenin tesirinde kalmaz. Gavuru öldürüp hakkını teslim eden yine bunlardır.
Savaş yıllarında henüz 15 yaşındaki bir çocuğun, çocukluğunu yaşamadan şartların onu hayatın acımasızlıkları içerisine sokarak zorlamasını anlatan güzel bir hikaye. Tabi Aytmatov'un kaleminden.
Yakarmak, ağlamak bir reddediş, bir başkaldırmadır. Ama ellerinden bir şey gelmediğini, gidenin geri gelmeyeceğini anlayıp susmak daha korkunçtur. Bu suskunlukta en karanlık düşünceler gelir insanın aklına.