Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur
Sabırsız olduğumuz su götürmez bir gerçek. Bunu, o anda yaptıkları işten veya yanlarında birisi olup olmadığından bağımsız olarak üç ila beş dakikada bir telefonlarına bakan insanları izleyerek doğrulayabilirsiniz. Amherst’teki Massachusetts Üniversitesi ve Akamai Technologies tarafından yapılan bir incelemede, 23 milyon çevrimiçi video izleme eylemini içeren sunucu verileri toplanarak kolektif sabırsızlığımızın bir resmi çıkarıldı; verilere göre, ortalama olarak, izleyiciler videonun başlaması iki saniyeden uzun sürüyorsa videoyu kapatıyor ve gecikmenin devam ettiği her saniye kalan izleyicilerin yüzde altısı daha başka bir yere tıklıyor.22 Bu verilerden, bir video başlamadan önceki o kısacık on saniyenin bile, izleyicilerin üçte ikisinin o ekranı kapatıp başka bir bilgi kaynağına geçmesine yol açtığını görüyoruz. İzleyicilerden habersiz olarak toplanan bu nicel veriler, çevrimiçi bir tüketicinin indirilmesi uzun süren bir siteyi terk etme süresine gönderme yapan “dört saniye kuralı” ile ilgili araştırma ve deneysel verileri destekliyor.23 Yakın zamanlarda yapılan bir araştırmada bu dört saniye kuralının “iki saniye kuralma” hatta “400 milisaniye kuralına” (yarım saniyeden az) yaklaşmış olduğuna dair bulgular görüldü; bu da hepimizin ne denli sabırsız olduğumuzu ve ihtiyaçlarımız ânında karşılanmazsa dikkatimizi hemen bir ekrandan diğerine kaydırmaya meylettiğimizi gösteriyor.24 Bundan sonraki birkaç bölümde, bölünmeye yatkın olduğumuz tipik durumlara dair araştırmalara kısaca göz atacağız.
"Bekâr" kardeşlik; dürüst, alçak gönüllü, adil, namuslu, şefkat­li ve mütevazi olmalıydı. Onlar, her gecenin üçte birinde, Kitap'ı okumak, Yasa'yı çalışmak ve bir­likte dua etmek için bir araya gelirlerdi. (IQS VI) Bunlar, kendilerini derin düşünüşe adamış kişilerden bekle­nen etkinliklerden bazılarıdır. Ancak Musevilik inancında bu ya­şam tarzı zorunlu tutulmaz. "Kutsallık" dışında tarikata özgü başka bir özellik de şuydu: Bütün üyeler, insanların izlediği 'iki ruh'u -doğruluk ve yanlışlık ruhları- iyi bilmeli ve bunları ayırt edebil­meliydi. Cemaat Kuralı'nda geçen en eski Yahudi teolojik açıkla­ma, 'İki Ruhla ilgili Yönerge'de anlatılırdı: Böylece üyeler, "Işığın Oğulları'nı" -ya da adaylarını- İblisin 'Karanlık Oğulları'ndan ayırt edebileceklerdi (IQS lll-IV)
Sayfa 36 - KEŞFİNDEN SONRA YILLARCA HALKTAN GİZLENEN 2000 YILLIK SIR, Nokta Yayınları, Mart 2005, [ISBN: 9789758823802]Kitabı okudu
Reklam
Edgar Allen Poe- "KOMPOZİSYONUN FELSEFESİ" Charles Dickens; şu anda önümde duran bir notta “Barnaby Ruge”ın mekanikliği üstüne vaktiyle yaptığım bir incelemeye gönderme yaparak “Bu arada Godwin’in Caleb Williams’ı geriye dönerek yazdığını biliyor muydunuz? Önce kahramanını bir dizi güçlüğe bulaştırmış, ikinci cildi yazmış ve ardından
Üçte Bir Kuralı
Konunuzu merkeze koymak istemiyorsanız, üçte bir kuralı dengeyi korumanıza yardımcı olur. Üçte bir kuralı, kadrajınızı yatay veya dikey olarak üç parçaya ayırmanız ve odak noktanızı bu hayali ızgaraya oturacak şekilde yerleştirmeniz anlamına gelir. Foto: Guy Bourdin - Charles Jourdan Kampanyası, 1979 goo.gl/images/wNFhL9
21 öğeden 16 ile 21 arasındakiler gösteriliyor.