İnsan, her ayrılıkta özlemeyi yeniden yaşıyor.
Bu zaafım benim. Ben hep özleme içindeyim aslında.
Özlemek, aşk kadar önemli değil mi? Özlemek için, hayatın anlamı hatta ta kendisi demek yanlış olur mu?
İşitin ey yârenler, aşk bir güneşe benzer,
Aşkı olmayan kişi, misali taşa benzer.
Taş gönülde ne biter, dilinde ağu tüter,
Nice yumşak söylese, sözü savaşa benzer.
-Y.Emre