Lütfen beyler, sizden rica ediyorum, on dokuzuncu yüzyılın diş ağrısı çeken aydın insanlarının iniltilerini ikinci ya da üçüncü gün bir dinleyin. İnlemeleri artık ilk günkü gibi kaba bir köylünün diş ağrısı inlemelerine benzemez, bunlar topraklarından ve halkından ayrılan kültürlü ve Avrupalı bir adamın inlemeleridir.
Yaşamak, herkesten daha iyi, herkesten daha üstün yaşamak, insanlara hakim olarak, kuvvetli, belki de biraz zalim olarak yaşamak... Dünyada bundan başka istenecek ne vardır?