"Özelleştirme bir yeniden kompradorlaştırma aracıdır. Kalkınma ve
sanayileşme amacından ve iddiasından vazgeçildiği anlamına
gelmektedir. Özelleştirmeyle birlikte ve kaçınılmaz olarak, afişe edilen 'amaçların' tersine, tekelleşme daha da artacak, gelir ve servet dağılımı daha da bozulacak, işsizlik artıp yoksulluk derinleşecek, işçi örgütleri daha da zayıflayacak, kompradorlaşma siyasal-ideolojik ve kültürel alanlara da yansıyıp, toplumsal doku daha da aşınacaktır. Beynelmilel sermayenin hareketine ayak bağı olan engellerin ortadan kalkması, sanayileşme ve kalkınma hedeflerinden vazgeçilmesi bir 'başarı' olarak anlatılacaktır. Zira, egemen ideoloji, "sermaye için iyi olan herkes için iyidir" anlayışını şimdilik kafalara sokmayı başarıyor. Ama, ideolojik yanılsama mutlak değildir ve verilen "ilacın" uyuşturucu etkisi sınırsız değildir. Sadece özelleştirme değil, sermayenin kapsamlı saldırısı, bu saldırıyla neyin amaçlandığı, böyle bir saldırının kimin için ne ifade ettiği anlaşılmadan, ideolojik bir netleşme sağlanmadan, özelleteştirme karşısında tutarlı bir tavır ortaya konamaz. Nitekim konamamaktadır."
Öteki Yayınları - Özelleştirme, Sanayisizleşme, Yeniden Kompradorlaşma Üzerine On Tez