"Emperyalist saldırı sadece kalkınmacı retoriği etkisizleştirmekle de kalmadı. Emperyalist yağma belki Kristof Kolomb döneminden beri hiç bu ölçüde derin tahribat yapmamıştı. 'Komünist' denilen dünyaya gelince, elbette 1917'den beri hep savunmada kaldı ve emperyalist saldın hiç bir zaman durmadı; ama, bu rejimler asıl kendi iç çelişkilerinin sonucunda ve demokratik mekanizmaları oluştu ramamaktan dolayı çöktüler. Böylece, Ikinci Dünya Savaşı sonrası dönemde geçerli 'çevreleme liberalizmi' stratejisinin yerini 1980'lli yılların başından itibaren 'küresel püskürtme stratcjisi' alıyordu. Ve bugün, 1990'ların ortalarında bu yeni stratejinin hedeflerine ulaştığını söylemek mümkündür."
Öteki Yayınları - Değisen Emperyalist Strateji Üzerine - * Özgür Dilime Dogru Dergisinin Ocak 1995 2. inci sayısında yayınlanmıştır.