"Kapitalistin çıkarı herkese en az bir otomobil satmayı gerektirir. Herkes otomobil kullanmaya kalkarsa da her seferinde daha çok yol, otoyol, köprü, park yeri, akaryakıt istasyonu yapmak, yolları genişletmek -tabii mümkün olduğu kadar- gerekecektir. Daha çok yol, otoyol, ekilebilir alanların daralması, bitki ve canlı popülasyonunun yok olması, daha çok zehirli gazın atmosfere karışması, yenilenemez doğal kaynakların yok olması, obezite riskinin artması, velhasıl kentlerin ölmesi demektir... Tabii hepsi bu kadar da değil, daha çok otomobil demek, daha çok kaza, trafik sıkışıklığı, stres, insanların ruh sağlığının bozulması, işe gidip gelmenin zorlaşması, vb... Oysa üretimin kar amacıyla yapılmadığı, ihtiyaç kavramının dejenere edilmediği bir toplumda her şey başka türlü olmaz mıydı?"