Üstada sormuşlar; Neden hep iyiler kaybeder? Ustat da şöyle cevap vermiş; Bahçeden bir çiçek kopart desem hangisini kopartırsın? Tabi ki en güzelini en iyisini demiş. İşte bu yüzden, bu dünyada gönlü güzel olanlar ve iyiler hep kaybeder.
Üstad
O demde ki perdeler kalkar, perdeler iner Azrail'e hoş geldin diyebilmekte hüner. ** Açma pencereni perdeleri çek: Monna Rosa, seni görmemeliyim. Bir bakışın ölmem için yetecek; Anla Monna Rosa, ben öteliyim... Açma pencereni, perdeleri çek. Perde ve pencere metaforları üstat Necip Fazıl Kısakürek ve Sezai Karakoç'un şu dizelerinde beraber değerlendirildiğinde pek çok derin manaları barındırdığı görülecektir. Onlardan birini şöyle ifade etmek mümkündür.. Öteli olmak ve bir bakışın ölmeye yetecek olması "Hz Peygamberin "ölmeden önce ölünüz" fermanına işaret etmekle birlikte, beşeri aşktan ilahi aşka geçişin bir basamağı olarak da karşımızda durmaktadır. "Azrail'e hoş geldin" diyebilen bir mümin nazariyesi; perdelerin çekilmesi ile beşeri aşkın sınırlarının aşılmasına imkan sağlayan bir lütfun da işaretidir. Böylece ötellilik sırrıyla nazarını ahirete çeviren bir mümin, kendisini ölümün kıyısına getirecek bir aldanıştan sıyrılmakla birlikte Azrail'e dost, Resulü Ekrem aleyhissalatu vesselam efendimize hakiki bir yoldaş olma nimetine erişecektir..
Şiir
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.
HZ. MUAVİYE'YE "radyallahu anh" DENİLMEZ Mİ? -V-
Elhamdülillah. Serinin ilk yazısına gelen yorumlara cevap vermeye devam ediyoruz. Rabbimizin izn u inayetiyle bir süre daha bunu yapmaya devam edeceğiz. Salihlerin anıldığı yere nur iner. Biz de nurcu olduğumuzdan nurun her türlüsünü severiz. Belki bu yazılar o "peygamber yıldızlarının" gönlünü bize karşı hoşnut eder de umulmadık ikramlara nail oluruz. Âmin. Tevfik Allah'tandır. "Mehmet Mehmet" rumuzuyla yazan (herhalde) Mehmet Bey soruyor: "ahmet bey saltanat, yani güç ve iktidarı bırakmamak, hz alinin sırf lillah için olan davası gibi değil, hem ustat başka yerde sanırım fetih suresini tefsir ederken 'sahabelerde mühim kusur olacağını... bu yüzden mağfiret geçiyor...' yani sahabelerde kusur varda nurcularda olamazmı??? yani kişileri kusursuz sorgusuz sualsiz itaat doğru değildir, akıl, muhakeme, ve irademizi herhalukarda kullanmak zorundayız, yoksa uysal bir koyundan farkımız kalmaz, ve kullanılmaya müsait kişi ve kitleleer oluruz, iyiniyet masumluk bizi kurtarmaz, Cenabu Allah akıl, irade.... vs. verdiği maddi manevi duyguların hakkını vermemizi istiyor, uyanık olmamızı istiyor, çok iyi niyetli karıncaya zarar vermez ama kandırılıyoruz, e cezamızı cekeceğiz, sen neden uyanık olmadın, aklını iradeni cesaretini neden kullanmadın diye bizden hesap sorulur, hiristiyanlar yapamayız." Parça parça cevap vermeye çalışalım: **Serinin daha evvelki yazılarında da dikkat çektiğim üzere, Muaviye radyallahu anhın Hz. Ali radyallahu anha karşı çıkışı bidayette tıpkı Hz. Aişe, Hz. Talha ve Hz. Zübeyir radyallahu anhüm ecmain isyanları gibi "Hz. Osman radyallahu anhın katillerinin açığa çıkarılması" meselesiyle ilgilidir. Sıffin Savaşı'nın nihayetine kadar Hz. Muaviye'nin "hilafet" iddiası yoktur. Eylemini yanlış bulmakla birlikte, Ehl-i Sünnet uleması, bunun "güç
Hazreti Muaviye
Selamlar kitap dostlarım 🙋🏼‍♀️🙏🏻 İki öykü kitabının tek kitapta toplanmasından oluşan bir öykü kitabı olan “Kırmızı Küpeler-Babil Kulesi “kitabının analiziyle geldim. 📚 Öykü okumaya doyuyoruz bu kitapla. Orhan Kemal yine döktürmüş tabii ki. Romanlardan sonra araya öykü almak çok iyi oldu benim için. Bir sürü öykü var içinde. Doya doya okuyalım istemiş üstat.🤗🙏🏻 Öyküler aşırı uzun değil. Hep tadında bırakmış Orhan Kemal.Beni en çok üzen öyküler ise kendi hayatından olan kesitleri anlattığı bölümler idi. Yirmiye yakın kitabını okudum ve beni her anlamda doyuran kendi hakkında yazdığı satırlar sanırım. Her kitabı kesinlikle harika. Hepsinde ayrı bir tat buluyorum ama Orhan Kemal’in kendinden bahsettiği öykü veya romanlarında ayrı bir tat alıyorum ben. Hastane ile ilgili olan öyküleri beni çok üzdü ama çok da severek okudum o bölümleri. Yine halktan kesitler sunuyor her bir öyküde bizlere. Yokluk var, geçim sıkıntısı, çoluk çocuk derdi. İyi ki elli civari eser yazmis diyorum. Birkac tane yazsa ne yapardım düşünmek bile istemiyorum. Orhan Kemal ile tanışmadı iseniz büyük kayıp diyorum.🙏🏻🌸 #orhankemal#kırmızıküpelerbabilkulesi#öykü#bookstagram #bookstagrammer
Edebiyat
Büyük üstat
Ne güzel söylemiş Neşet Ertaş; “ Görünen bir yaram yok ama her yerim sızlıyor,,,”
Duygu ve Düşünce
Şiiri okuduğumu zannediyordum Meğer gözümde canlandırdı o sahneyi üstat. Güçlü kalemlerle betimlemenin dansıdır bunlar. Samimi şairler bırakamaz yapmacık tat. Adil Güneş