Benden Ziyade - 3
Birçok kez bana danışanlar oldu. Pastanın büyük dilimi ise onlarda kaldı. Zaten pastaları pek sevmem. Niye bu zamanlarda iyiydiniz de şimdi dalga dalga sahile vurup kumları götürüyorsunuz? Ben niye bu kara çalmalarınızı üstleniyorum, neden? Nedir bu kıyıcı bencilliğiniz? Oysa tek başıma kaldığımda beni dinlemiyorsunuz. Ben artık, insanların uzaklaştığı değil, insanlardan birazcık daha uzaklaşacağım dünyamı istiyorum. Ne yataklar, ne yaşamlar, ne engin ovalar, ne mücevherler istiyorum. Ey benim, başakların boy gösterdiği, dağ cılıbıtlarının ötüştüğü, erdemli düşüncelerin namusluca dövüştüğü, düşünmenin, sevginin ve saygının karşılıklı olduğu, vefanın boyun borcu bilindiği, bilimle, sanatla, irfanla yoğrulmuş ütopyam! O laf arasında geçen eski insanların zamanı, neredesiniz, çıkın gelin! Şimdi bana bunun "hayal" olduğunu söyleyecekleri bir evredeyim. Sizinle aramız kötü olsa da buyurun, felsefeniz yerli yerinde. Biz biraz zaman atladık bu küçük kürenin içinde. Bu geçmişte ne varsa özlenecek, siz de getirin özlencelerinizi, öğütlerinizi, sevinç ve üzüntülerinizi. Neşelendirin benliğimi, beni ikinci kez doğurun! BLBN 14/04/26
Alıntı
Benim ütopyam budur. Virginia Woolf Ursula K. Le Guin Ne demiş Ferhan Şensoy; ütopyalar güzeldir. 🫂
1000Kitap
📚🔔 Tatil zili çaldı! Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞 Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
Fuck Amewrika!
Bütün Dünya'ya baş kaldıran tek dişi bile kalmamış bir medeniyet %70'i obez Amerika,%100 sömürücü Amerika Hamburger,kola,Hollywood özentileri ile ele geçirilen adaletin olmadığı bir Dünya mıydı ütopyam Sisteme bağlı dogmaların yaşadığı bir Dünya mıydı istediğin yalan Yalan dolanla kitlesel hipnozları başarabildiğin ve beyine hakim olabildiğin,frekansları çözdüğün bir film Reklamlarda bile propaganda,her filmde çarpıtılmış gerçekler "Kasları hormonlu,beyni olmayan Mr.Amerika dediğin zevzekler Durun siz üretmeyin biz size veririz dediğiniz ürünler Ve istihbaratı kontrol eden internet bağlantılı gizli örgütler Sözde sivil savunma,gözde kontr gerilla Bıraktım herkesin silahı olmasın boşver Herkes yazsın bir kelime de olsa Başını kaldırsın herkes seksle uyutulduğumuz tv'den Ve baksın Dünya'nın farkına varsın Vicdanı varsa elini koysun ve bağırsın DAHA GÜZEL BİR DÜNYA İÇİN FUCK JUSTİCE FUCK AMEWRİKA" MT Beyazkin - Amewrika
Müzik
Masmavi bulutlar pembe bir ağaç altında bulutlara şekillere benzetirken yanımda bir kahkaha sesi öylesine neşeli ve öylesine huzurlu . Zaman kavramı olmadan o adamla yalnızlığın ne demek olduğunu unutmuştum. Lügatimde yalnızlık kelimesi tamamen kaybolmuştu. Kuşlar dedikodumuzu yaparken imrendiler. Bu dünyada da hala sevebilmenin mümkün ve böylesine yaşanması gereken duyguların varlığını öğrendiler Ne yalan var ne de bencillik. Merhamet sarmış her tarafımızı koyu sohbet halindeyiz onunla. Öylesine derin bir sohbet ki bu konular karışıyor sonra. Buna aldırmadan devam ediliyor nahoş sohbetlere. Bir ülke keşfetmeliyiz diyoruz onunla ya da yeni bir evren aynı dili konuşan aynı duyguları hisseden insanlarız sonuçta tabii ki bir ülkemiz olmalı ya da koskoca uzay boşluğumuz. Gökyüzünde yıldızlar yerine çiçekler olmalı ve bana o çiçeklerden toplamalı. Ve bende ilk defa görüyormuşum gibi çiçeklerdeki huzuru koklamalıyım sesinin huzur verdiği yetmezmiş gibi... Kaybolmuş zifiri karanlıklar güneş doğmuş memleketime. Memleketim oydu benim o yokken bile vardı benim dünyamda. Bir şairin sesinde bir müziğin notasında. Ayaz vakti esen rüzgarda ve uyurken baş ucumda. Hangi kelime geri getirebilir seni bana. Pembe bulutlar mı ya da baharın hoş sessiz sedası mı. Bir sesinle irkiliyorum aniden elin omzumda böceklerin güzelliğinden bahsediyorsun. Uzanırken beyaz çimlere gökyüzündeki çiçekleri sayıyorsun bana ben ise sesinin verdiği özlemle bakıyorum. Bir ağlama tutuyor kalbimi ve ruhun ruhuma değiyor. Elin kalbimde ve usulca sarılıyorsun bana teselli verir gibi. Umut veren cümleler dökülüyor dilinden ve o an yokken bile varsın içimde. En güzel ütopyam efelendiğim yuva bildiğim. Benim dünyamda, yalnızlığımda sensin ve ben o ütopya da hep seninleyim.
ben bir komünistim
Özdemir Asaf’ı, Can Yücel’i okuyorum. Başka ne olabilirim ki, ben bir Komünist’im, isteyen ne derse desin. Komünizm nedir acaba; bir rüyadır. Ben bir rüya görüyorum. Bu rüya benim ütopyam. O benim cennet bahçem. Bunu birilerine benzemek için söylemiyorum. “Ben bir komünistim. İsteyen ne derse desin! Nedir komünizm acaba? Bir rüyadır. O benim rüyam. Benim cennet bahçem. Orada insanlar eşit. Orada insanlar özgür.” “Bir milyar insan açlıktan ölüyor bugün. Medeniyet, kapitalizm ve emperyalizm işte insanoğlunu bu noktaya getirmiştir... Petrol ve gaz, doğalgaz boruları kesildiği anda Avrupa ne olur acaba, merak ediyorum? Ama Ortadoğu kan gölü içinde. Sadece Irak'ta bir milyon insan öldürüldü. Afganistan’da neler oluyor kimse bilmiyor. Ben, ne olabilirim başka? Ben... Ben, demokratım. Komünist de demokrattır zaten. Çünkü önce birey olmak gerekir. Önce insandan yana olmak gerekir. Önce bütün dillere ve dinlere saygı göstermek gerekir...” Tuncel Kurtiz