İnce Memed'i bu kitapta yorgun, sakin, düşünceli, yaralı, yalnız görüyoruz. Aklında ise tek bir soru " Abdi gitti Hamza geldi bu ne demek?"
İnce Memed'in yorgun ve sakin halinin yanında adına efsaneler söyleniyor. Adı dillerden düşmüyor. Bir yanda duran düşmana ise sadece adı bile korku veriyor.
Birinci kitaba göre daha sakin ama tamamlayıcısı olacak şekilde ilerliyor. Yaşar Kemal'in diline, ustalığına hayran olmamak elde değil.