RÜŞTÜ'DEN GELEN MEKTUP*
Önce bütün şairlere selâm
Sonra şunu söylemek isterim
Ölüm hiç de güzel değil
Ne sabah var ne akşam
Sokakların ellerinden öperim
Bana yaşamasını ögretmişlerdi
Dost olsun, düşman olsun
İnsanlara iyi günler dilerim
Söyle sarı saçlı daktiloya
Ben yokum artık
Vefasız dostlara hatırlat
Kimseye kalmaz o dünya
Nasıl unuturum güzeldi yaşamak
Fakat hakkı varmış Oktay'ın
"Hatıralar da dal istiyor
"Kuşlar gibi konacak."
CEVAP*
Bir başıma kalmıştım
Bu küçük şehirde
Sen ölüverince birdenbire
Yaşamak istediğin halde
Tek bir işaret bile yok şimdi
Ne ister benden bu üzüntü
Sokağa çıksam
Yahut eve girsem
Peşimde
Henüz sevda denilen derde
Düsmüs degilim
Parasızlık da çekmiyorum
Çok şükür bu günlerde
Peki nedir beni mahzun eden
Neden ağlıyacak gibiyim
Bir dokunsanız
Şu güzel bahar sabahında
Bilinmez ne arar bu üzüntü
Ben gibi avare bir insanda
Ki bütün gün işim
Dere boyunda gezinti
Seni unutmak için içmiştim
İlk kadehi
Sarı saçhı sultanım
Ve ikincisinde
Oh ne güzel demiştim,
Unutmak, böyle her şeyi
Üçüncü kadehte
Karşıma yine sen çıktın
Sarı saçlı sultanım