Notlarımda gördüm geçen bayram şunları yazmışım ve bu bayramda fazlası var eksiği yok. Eli öpülesi kadındır anne.
Gece saat 3'ü gecmesine rağmen mutfakta bir telaşe var. Kocamış yaşına rağmen sabahtan beri evi çekip çevirmesi yetmiyormuş gibi, misafirlerine içli köfte, dolma, baklava ve börek açan bir kadın; validem. Ağzı dualı, emektar ve hiç şikayetçi değil. Günün yorgunluğu yetmiyor, gün yetmiyor gece mesaisi yetmiyor. Hastalıklarına aldırış etmeden, uykusundan feragat ederek çocuklarına ve misafirlerine hizmet için yorgun ve hasta ayaklarının üzerinde. Teheccüd , nafileler, tesbihler, günlük dersleri, okumaları... yetmiyor ibadet hükmünde ev işleri. Çıtayı çok yükseltiyorsun, çok... Yetişemiyorum sana. Ben şahidim ya Rabbi, o senin halis kullarından, O'nu cennetinle şereflendir, evlad olarak beni O'na layık eyle... رضيت بالله ربًا، وبالإسلام دينًا، وبمحمدٍ نبيًا، وبوالدتي أمًا. Bayramımız mübarek olsun.