Bugünü Yaşama Arzusu
#Schopenhauer *Yazar #Aldığımız her nefes bizi sürekli etkisi altında olduğumuz ölüme doğru çeker... Nihal olarak zafer ölümün olacaktır, çünkü doğumla birlikte ölüm zaten bizim kaderimiz olmuştur ve avını yutmadan önce onunla yalnızca kısa bir süre için oynar. Bununla birlikte, hayatımıza olabildiğince uzun bir süre için büyük bir ilgi ve
Kötü bir utanç yoksula yoldaşlık eder. Utanç insanlara hem dokunur hem de yarar. Utanç yoksullarda, pervasızlık zenginlerde bulunur. Malin çalınmışı değil, Tanrı vergisi olan hayırlıdır. Bir kimse büyük varlık toplarsa yumruk gücüyle ya da diliyle, yağma ederse çok kez olduğu gibi Kazanç hırsı aklını yanıltınca İnsanların, utanmazlık utancı susturunca.
Reklam
Varlık Vergisi
1942-1943 yılı varlık vergisi Müslümanlardan da alındığı halde , İstanbul ve İzmir tüccarının çoğu gayrimüslim olduğu için ırkçı ve faşist bir kanun olarak nitelendi.
Sayfa 200Kitabı okudu
Hayatın Anlamı
3.Kısım Anlam Tutulması Anton Çehov'un Tri Sestry oyunundan şu kısa diyaloğu dü- şünelim: MASHA: Bir anlam yok mu? TOOZENBACH: Anlam mı? (...) Şuraya bak; kar yağıyor. Bunun anlamı ne? Kar bir ifade ya da sembol değildir. Anlatabildiğimiz kada- nyla gök kubbenin kederlenmesinin bir alegorisi değildir. Philip Larkin'in baharı
Gerçekle yüzleşme erdemi
Şark kurnazlığıyla kendimizi avutmaya devam da edebiliriz ve sirk gösterisi "bu topraklarda hiç ırkçılık olmadı; hiç Ermeni öldürmedik; savaş sırasında hem onlardan hem de bizden kayıplar oldu; ölen Ermeniler Ruslarla bize iş çeviriyordu; Ermeniler daha çok katliam yaptı; Varlık Vergisi ile azınlıklara zulmetmedik; kadın bize emanettir, kadın çiçektir; vatanını milletini seven, devletine saygılı Kürdün ne sorunu olabilir; bütün dünya bize düşmandır; Batı önce kendi kanlı tarihinin hesabını versin; bizi bölmeye çalışanların oyununa gelmemeliyiz; birlik ve beraberliğe bu en çok ihtiyaç duyduğumuz günlerde; ne, biri sorun mu dedi, ne sorunu? . . " tadında her gün yeniden sahnelenir. Ama başkalarını da suçlayarak kendi suçunu aklamaya çalışmak veya akladığına inanmak,. olsa olsa vicdanımızın yüzeyde seyrettiğine delalettir. Ve yüzeysel bir vicdan, arınmaktan uzak olduğu için, kendisine "yüz yıl önce ne oldu" veya "otuz yıldır Kürtlere yaptığınız zulüm ne" diye sorulduğunda hemen öfkelenir. Ve yine ancak yüzeysel bir vicdan istifini hiç bozmadan bütün bu suçlamaları haksız diye geçiştirneye devam eder.
Senden Sonra
Senden sonra çok yağmur yağdı. Çok insanlar geldi, anlatıp gittiler. Bir tarafımda eksik bir şeyler, her sızıda varlığını duyurdu. Senden sonra ruhum hep aksayarak yürüdü. Bu gurbetin bir gün biteceği hakikati içime ağır bir taş gibi çöreklenip kaldı. Hayatın daimi bir daüssıla, sevmenin özlemek olduğu bilinci ruhuma otağ kurdu. Senden sonra ağız
Reklam
540 öğeden 21 ile 30 arasındakiler gösteriliyor.