‮وَقَضَيْنَٓا اِلٰى بَنٖٓي اِسْرَٓائٖلَ فِي الْكِتَابِ لَتُفْسِدُنَّ فِي الْاَرْضِ مَرَّتَيْنِ وَلَتَعْـلُنَّ عُـلُواًّ كَبٖيراً ‬‮﴿‭٤‬﴾‬‮ ‬ 4. Ve o kitapta, İsrail Oğulları’na uyarı amacıyla, ileride meydana gelecek şu olayları bildirmiştik: Muhakkak siz yeryüzünde iki defa geniş çapta bozgunculuk çıkaracak, sahip olduğunuz güç ve servetle şımarıp küstahlaşarak aşırı derecede taşkınlıklar yapacaksınız. Fakat yaptığınız her bozgunculuğun ardından, büyük bir felâketle yüz yüze geleceksiniz: ‮فَاِذَا جَٓاءَ وَعْدُ اُولٰيهُمَا بَعَثْنَا عَلَيْكُمْ عِبَاداً لَنَٓا اُولٖي بَأْسٍ شَدٖيدٍ فَجَاسُوا خِلَالَ الدِّيَارِؕ   وَكَانَ وَعْداً مَفْعُولاً ‬‮﴿‭٥‬﴾‬‮ ‬ 5. Bu çıkaracağınız fesat ve bozgunlardan ilkinin cezalandırılma zamanı gelince, güçlü kuvvetli ve acımasız kullarımızı üstünüze salacağız. Öyle ki, bunlar ülkenizi tamamen işgal edip hepinizi kılıçtan geçirecekler. Hatta evlerinizin arasında yakalayıp öldürecekleri bir Yahudi arayacaklar. Şüphesiz bu, gerçekleşmesi kaçınılmaz bir vaattir. ‮ثُمَّ رَدَدْنَا لَكُمُ الْكَرَّةَ عَلَيْهِمْ وَاَمْدَدْنَاكُمْ بِاَمْوَالٍ وَبَنٖينَ وَجَعَلْنَاكُمْ اَكْثَرَ نَفٖيراً ‬‮﴿‭٦‬﴾‬‮ ‬ 6. Sonra nihayet aklınız başınıza gelecek ve tövbe edip yeniden Allah’ın kitabına sarılacaksınız. Biz de, düşmanlarınıza karşı yeniden toparlanmanızı ve onlara bir kez daha üstün gelmenizi sağlayacağız. Hem mal ve oğullarla –yani ekonomik, toplumsal, siyasî ve askerî güç bakımından– sizi destekleyecek, hem de genç ve dinamik bir nesil vererek sayınızı çoğaltacağız. Dolayısıyla: ‮اِنْ اَحْسَنْتُمْ اَحْسَنْتُمْ لِاَنْفُسِكُمْ وَاِنْ اَسَأْتُمْ فَلَهَا ؕ   فَاِذَا جَٓاءَ وَعْدُ الْاٰخِرَةِ لِيَسُٓؤُا وُجُوهَكُمْ وَلِيَدْخُلُوا الْمَسْجِدَ كَمَا دَخَلُوهُ اَوَّلَ مَرَّةٍ وَلِيُتَبِّرُوا مَا عَلَوْا تَتْبٖيراً ‬‮﴿‭٧‬﴾‬‮ ‬ 7. Eğer iyilik yaparsanız,
1000Kitap
Türkiye’nin 2026 FIFA Dünya Kupası İstatistikleri (Grup Aşaması, 26 Haziran 2026 itibarıyla): Genel Grup Performansı (Grup D) - Oynanan Maç: 2 - Galibiyet: 0 - Beraberlik: 0 - Mağlubiyet: 2 - Atılan Gol (GF): 0 - Yenilen Gol (GA): 3 -Averaj: -3 -Puan: 0 (Grup sonuncusu, elendi) Grup D Puan Durumu (2 maç sonrası): 1. ABD: 6 puan (+5 averaj) 2. Avustralya: 3 puan 3. Paraguay: 3 puan 4. Türkiye: 0 puan (elendi) Maç Sonuçları - Avustralya 2-0 Türkiye (13 Haziran) - Türkiye çok şut çekmesine rağmen (yaklaşık 30+ şut) gol atamadı. - Türkiye 0-1 Paraguay (19 Haziran) - Paraguay bir süre 10 kişi oynamasına rağmen Türkiye yine gol atamadı (33+ şut). - Türkiye - ABD (26 Haziran): Henüz oynanmadı (turnuva için son maç, tur şansı yok). bu sabah 5’ de oynanacak . Dikkat Çeken İstatistikler -Toplam Şut: İlk 2 maçta 62 şut (birçoğu isabetli), 0 gol. Dünya Kupası tarihinde (1966’dan beri) en çok şut çeken ancak gol atamayan takım rekoru. - Yüksek topa sahip olma ve pozisyon üretme ancak bitiricilik sorunu öne çıktı.
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.
02.53
Bugün karne alacağım. Her okula giden Türk genci gibi. Ve bu satırları başlıkta da yazan saatte yazıyorum. Yani evet, yarın her ne kadar erken kalkacak olsam da bu saate kadar uyumadım. Karne almaya giderken bir sevinç olurdu çocukken. İşte o sevinci bir güzel yitirdik. Heyecandan değil de uyku düzenimin içinden geçtiğim için uyuyamıyorum. Devamında okuyacağın metinde de bunu net göreceksin. Sanki okul daha dün başladı. Sanki daha dün birileriyle yollarımı ayırdım. Sanki daha dün "On birinci sınıf olduk he" dedim. Şimdi on ikinci sınıf oluyordum. Ömür çok hızlı geçiyor. Zaman engel tanımadan akıyor. Son bir senede ömrü hayatımda almadığım kadar ölüm haberi aldım. Gencinden yaşlısına kadar. İnsan durup sorguluyor "Ben ne yapıyorum acaba?" diye. Ölüm diye bir gerçek var ve bu gerçek herkes için biraz meçhul. Bir karne alacaktık, konu nerelere geldi. Ölüm konuşuyoruz. Fakat bu da gerekli. Hem de çok. Ölümü düşünerek, ölümü yaratan Allah'ı düşünerek bir işe başlamalı ve o işi devam ettirmeli. Asıl böyle bir işten fayda sağlanmaz mı? Her neyse. Bir sene daha geçti ve lisedeki son seneme başlayacağım aylar sonra. İçim biraz buruk. Ama güzel olacak her şey. İnanıyorum. Hayırla gelsin yeni sınıf düzeyim. Bu paragraf da burada kalsın. Arşiv niyetine. :)
"Seni tanıyan son kişi öldüğünde bu dünyada hiç yaşamamış ve hiç var olmamış olacaksın . "
'... siz ürkek çocukları hüznün, ve siz gökyüzünün mavi olduğunu unutanlar! donleyin artık susun da! belki de son aşkıdır bu gökyüzünün: onulmaz yarası kanar da kanar. ...' Vladimir Mayakovski
Hâlâ anlatırlar aynı şeyleri ama ben masal dinlemeyeli uzun zaman oldu. Bu çok zorlu bir yoldu. İnanmadım o sahte tanrılara, Anlamsız kibirlere ve kahpece yalanlara... Söylediklerinin hepsi yalan, inan bana. İstersen inanma da ... Bu kötülerin yurdu. Bir garip bi varoluştu, Neden var bu korku? Bu son deme sakın, her yer hala yangın. Şu anlamsızlıklar rüyasında bir başıma kaldım. Kaygım da yok artık. Anlamayanlara anlattım, durdu öyle aklım. Yine yalnız tahtım. Ne ak bir baht istedim zaten ne de karaydı bahtım. o_o