Serinin üç kitabını da altı yaşındaki çocuğumla okuduk. Oğlum çok sevdi, öğretmenine de okuması için verdi:) Kısaca, dört yıl boyunca dünyayı bisikletle dolaşan yazar, yaşadıklarından esinlenerek bu seriyi Tom adındaki küçük bir çocuğun bisikletli yol macerası olarak kurgulamış. Kitap ile Tom'un güzergahındaki ülkeler ve kültürleri hakkında kısa kısa bilgiler edindik, en hoşuma giden Çinlilerin tek elle ona kadar sayma yöntemi oldu. Küçüklerin merak ve keşfetme duygularını canlandıran, didaktik olmadan pes etmemeyi öğütleyen, keyifli ve okuması kolay kitaplar. Bir tek 3. kitapta geçen, soğuk bir ülkede böreği donunun içinde taşıması hoşuma gitmedi. Üçüncü sınıf ve sonrası kendisi, öncesinde de büyükler tarafından okunabilir. 9/10