Okuduğum kitap da dikkatimi bir dize çekti; “Beni bir gözleri âhuya zebun etti felek” diyordu Yavuz Sultan Selim’in sevdalı olduğu Türkmen kızı vefat edince gönlünden dökülen sözlermiş.
“Felek beni bir ahu gözlüye esir etti. Ne naif ama...
Psikolojide sevmeyi “yakınlık duymak” veya “yakınlık duygusu” diye tarif etmek mümkündür. İnsanın soyuna,tarihine,kültürüne,din,ahlak ve töresine,ecdad hatıralarına yakınlık duyması ve dolayısıyla onları sevmesi bir bakıma zarurîdir; insan tabiatının gereğidir.
Mahmut Necmettin derdi ki ; insan kendi tarihini, kültürünü iyi bilmeli, çünkü bütün hayatında onun yolunu çizecek olan bunlardır...Yahut da bilmezsen,bir başka taraflara sürüklenir,gidersin.