Uzmanlara" danışıp size kim olduğunuzu söylemelerini isteyerek kendi nefsinize âgâh olamazsınız. Kendi öz bilginize dışarıdan değil, ancak ve ancak içeriden, derûndan ulaşabilirsiniz.
William Chittick- Kozmos'un Hakîkati
Güzellik Müslümanların temel meselesi olmaktan çıktı ve biz kaybettiğimiz güzelliği buluncaya kadar da fazla iddialı laflar konuşmayalım,"
William Chittick
Çevirisi çok kötü ama içerik olarak özellikle gençlere hitap eden bir kitap. İslam nedir sorusuna dışarıdan bir bakış açısıyla cevap vermeye çalışan bir eser. Hz. Muhammet ile Cebrail arasında geçen iman nedir soruna efendimizin cevap verdiği bir cibril hadisini ayrıntılı bir şekilde ele alarak İslamı anlatıyor.
İslamın VizyonuWilliam Chittick · İnsan Yayınları · 2021104 okunma
Nefsin sahilsiz ummanının farkındalığının sonu yoktur. Fakat bunun güçlü ve düzgün bir şekilde şuuruna ermenin tek yolu, dalgaların kesretinden yüz çevirmek ve dile gelmeyen suyun kendisine, farkındalık ummanına odaklanmaktadır...
... Hayallerin sonsuzluğa evreni doldurmaktadır ve hepsi, sonu ve başlangıcı olmayan dağılmış, farklılaşmış ve kırışmış bir kozmosta nurun parıltısından başka bir şey değildir.
"Varlık alemi hayalden başka bir şey değildir.
Fakat hakikatte haktır bu alem.
Her kim ki fehmeder bunu
Bilsin ki görmüştür bu yolun sırrını."
(FH 159)
Kim olduğumuzu sadece beynunet, yani aradalığa göre anlayabiliriz bu yüzden her alanda bir kesinlik yoktur. Bilen özne aradadır; ruh ile beden, nur ile çamur, ilim ile cehalet, şuur ile şuursuzluk arasındadır. Bu yüzden nefsin bilgisi de aradadır çünkü ne bilinen nesneden ne de bilen özneden ayrılamaz, her ikisine de bağlıdır. Bir şeyi bildiğimizi düşündüğümüzde, aslında bilgimiz, nefsimizin belirsiz tabiatının niteliğindedir; bu yüzden bilgimiz hakikat ile yalan, gerçeklik ile gerçek dışılık, doğruluk ile yanlışlık arasındadır. Bütün bilgi bir zaviyeden doğru, diğer zaviyeden ise yanlıştır. Yani, buna istinaden bütün bilginin izafi olduğu söylenebilir.