"İnsan çok eski zamandan beri doğayı 'kendi kendinden' korumaya çabalıyor. Kendini çevreleyen dünyanın güzelliğini ve zenginliğini korumak gibi güç ve gerçekten yüzyıllara dayanan konuyu çözemiyor. Konu öylesine önemli ki, eski zaman insanları bu konuyu dram ve trajedi biçimine sokarak, kendilerinin doğaya karşı olan tutumunu 'otokritiğe' sunmak, kendi vicdanlarını uyarmak istediler. Bu, benden sonraki kuşaklara da bir uyarı idi."