Bay Beinart`a Yahudiliğe göre, hangisini tercih nedeni olduğunu sordum:
Kişi kendi kızkardeşinden mi yoksa köle bir kadından mı, bir cariyeden mi çocuk sahibi olmalıdır? Cevabı
"Cariye tercih nedenidir" oldu.
Bunu üç defa sordum cevabı yine
Cariye tercih sebebidir" oldu.
(Şimdi gelelim asıl hikâyeye ...)
A.Deedat devam ediyor ...
İbrahim yanında çekici eşi Sare olduğu halde Geras`a gittiğinde beldenin kralı Sare`den çok etkilendi.
İbrahime onunla alakasını sordu. İbrahim yalan söyleyerek kızkardeşim dedi. Kral Sare`nin haremine alınmasını emredince İbrahim itaat etmek zorunda kaldı. Ancak bilinmeyen bir sebepten dolayı kral Sare`ye yaklaşamadı. İbrahim`e yeniden ilişkisini sordu. Bu defa Sare`nin karısı olduğunu belirtti.
Kral, İbrahim`i, kendisine yalan söyledi diye azarlayınca, İbrahim "söylediğim şey yalan değildi", dedi.
[ Ve gerçekten de kızkardeşimdir, kendisi babamın kızıdır, fakat annemin kızı değildir: ve benim karım oldu. ( Kitab-ı Mukaddes / Tekvin 20:12 )
İbrahim İshak`ın babası idi, İshak Yakub`un babası idi, Yakup Yahuda ve kızkardeşlerinin babası idi.
( Kitab-ı Mukaddes / Matta 1:2) ]
Buna göre, sizin de ( Bay Beinart ) teslim ettiğiniz ölçüler çerçevesinde şayet İsmail bir `piç` ise, İshak daha büyük bir `piç`tir!