Olmamış.
4/10
·496 syf.··
2026 18. kitabı
·
17 günde okudu
·
Okunma: 21 Haziran 2026 10:51
Yani emek var evet… Asssla emeğe saygısızlık etmek istemem ama kitap baştan aşağı OLMAMIŞ. Bir kere ellerinde müthiş bir konu var, arka kapağı okuyunca “Vaaay inanılmaz duruyor” diyorsunuz ama o konu nasıl hiç edilir onu da görüyorsunuz. Yazarın yazarlıkla uzaktan yakından alakası olduğunu düsünmüyorum. Oturmuş da aklına eseni karalamış sanki. Hiç beğenmedim. O kadar akmadı ki okumakta zorlandım. Kitabın bir bölümünde de çok fazla cinsellik var. Fakat bu sağlıklı bir ilişki değil. Sapkınlıklarla dolu. Yani koca koca adamların ortaokullu kızlara hayran olmasını veya liseli kızların bir kız arkadaşlarını “prens” diye idealleştirmelerini okuyorsunuz ve ne alaka diye sorup duruyorsunuz. Sürekli tekrara düşmesi de bayıyor. Bir cinayetler dizisi var ama asla bunun üzerinde durulmuyor. Sanki ortada ölen 3 insan yokmuş gibi yemekler, seks ve katilin ne kadar seksi bir kadın olduğu konuşulup duruluyor. Kitabın sonlarına doğru da Ortadoğulu, kimyon kokan bir kadın tasviri var. Evet baya böyle anlatılıyor. Kendisi Türk’müş. Tam bir komedi… Ortadoğu söylemi bile politik ama yazarımızın bunu bildiğinden şüpheliyim. Gercekten konunun güzelliğine yani bir kadın katil ve 3 kurbanı konusunun hatrına 4 puan veriyorum ama anlatım çok kötü ya. Hani yazar cidden anlatmak istemiş de anlatamamış gibi. O kadar yavaş ki her şey… Hiç heyecanlanmıyorsunuz, asla heyecan yok. Bolca bel altı, bolca yemek var. Karakterlerin derinliğine inme çabası bile zayıftı. Karakterlerin sadece yan karakter kalmayıp hepsine hikaye yazılmasını takdir ediyorum ama asıl meselemiz olan katilin derinliği çok az. Asla zeki, sizi şaşırtacak bir katil karakteri yok. Olayı anlatan gazeteci de asla öyle biri değil. Şaşırtmayacak yani sizi. Hiçbir olaya “Aaaa nasıl?” Diye heyecan duyamayacaksınız. Hele polisiye
TereyağıAsako Yuzuki · İthaki Yayınları · 2025431 okunma
Puan vermedi·64 syf.··
2026 9. kitabı
Çehov’un 44 yıllık ömründe tamamladığı son öykü sayılan Nişanlı, evlilik arifesindeki genç bir kızın hayatı sorgulamasını ve zincirlerini kırarak özgürleşme sürecini anlatıyor. Rus feodal yapısının yarattığı aylak insan profilini yere yere bir hâl oldun be Pavlovic. Ne var yani sistem; kendilerini tembelliğin kucağına atmış insanları yarattıysa ve işe yaramazlıklarıyla mahalle kahvelerinde geceleyen binler yarattıysa, oğulları ve kızları kendilerinin laciverti olmaktan başka bir kapıya çıkamıyorsa 3-4 soy. Yazarken bile yalandan olumlayamıyorum bu tekdüzeliği. O yüzden ben de bu Akçadağlılardan hallice taşlama becerisine sahip Anton abimin düşüncesinden taşacağım. Herif 44 yıllık ömrünü bu cehaletin karşısında geçirmiş, bize biraz daha fazla yıllar vaat eden bu hayatı; sırtı emperyalizmin şatafatına dayayarak geçirmek yakışmaz. Bu az önce bahsettiğim genç kızımız işte ; eve Moskova'dan gelen akraba Saşa ile kendini bulma sürecine girer. İçinde annesinin karbon kopya hayatını yaşayacağının kaygısını, sezgisini duymaya başlar ve şüphe eder evliliğe bu kadar yaklaşmış ve görünürde en önemli kararını verecekken hayatının; ve işte en önemli kararını Saşa ile kaçmakla kendine yeni bir yelken açmakta bulur. Saşa onun için yeni kapılar da açabilen bir çilingir görevi görür yani. Saşa ile kaçmak diyince ona bağrı yanık da sırılsıklam peşinden gidiyor sanılmasın, Nadya kendini bulabileceği bir eşik yaşamaktadır sadece. O yüzden ismini ilk defa şu an , özgürlüğüne adım atarken anmayı tercih ettim, ismini unuttuğumdan değil yani. -Biz de yedik, yeseniz güzel olurdu.- Nadya Moskova'da kendi yolunu çizmeye çalışır, eğitim alıp kendini geliştirir, bir kere girmiştir çünkü o yola; köyüne dönüp nişanlısıyla evleneceği yoktur ya bu saatten sonra, o da ancak ailesine keskin bir ket
NişanlıAnton Çehov · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 20241,917 okunma
Reklam
10/10
·344 syf.··
Beğendi
·
2026 27. kitabı
·
29 saatte okudu
·
Okunma: 15 Haziran 2026 17:34
Ana karakterin güçlü kadın olduğu kitapları okumaya bayılıyorum. Ama en sevdiğim şey de o karakterlerin mükemmel olması değil, geçmiş travmalara, yaşadığı şeylerle tetiklenen anılara sahip olmaları. Onları bu ana getiren iyi anıları olduğu kadar kötü anıları da olması. Bu seri tam olarak öyle bir seri. Bu kitapta Josie'nin çocukluk travmalarını, annesiyle yaşadıklarını, gerçek sandığı her şeyin aslında bir yalandan ibaret olduğunu okuyoruz. Her kitapta başına bir olay gelse de bu kitap en pik noktasıydı bence. Daha ne olabilir dedikçe ne kadar ağır travmalar yaşadığını gördüm. Annesi kadar iğrenç, pislik ve daha ağzıma alamayacağım kadar çirkin tüm sözleri hak eden bir karakter okumadım. Yaptıkları, tavırları ve karaktersiz karakteriyle ne biçim bir varlıktı. İnsan bile demeye dilim varmıyor. Maalesef ki böyle insanların içimizde yaşadığını, bu senaryoların belki de çok daha beter hallerini yaşayan çocuklar olduğunu bilmek beni kahrediyor... Josie, konteyner parkında yaşayan iki çocuğun kazdığı bir çukurda kemikler bulunması ihbarı üzerine geçmişe dalar. Annesiyle bağlantılı olan bu kemikler, karanlık bir geçmişe kapı aralar. Herkesin sakladığı bir sır vardır. Geçmişi eşeledikçe altından daha da pis sırların çıktığı bu yolda Josie, sevdiklerimi koruyarak hayatta kalmayı başarabilecek midir?.. Keyifli okumalar dilerim...
Edebiyat
Bir Annenin MezarıLisa Regan · Olimpos Yayınları · 2025100 okunma
7/10
·424 syf.··
Beğendi
·
2026 40. kitabı
·
10 günde okudu
·
Okunma: 14 Haziran 2026 08:43
Kitabı nasıl bu kadar yavaş okudum açıkçası ben de çok şaşkınım. Çünkü gerçekten aşırı merakla beklediğim bir kitaptı. Fakat araya sınavlar girince erteledikçe erteledim. Neyse açık konuşayım ilk kitap kadar sevmedim. Ama ilk kitabın diyalogları gerçekten çok güzeldi. Sadece seri olarak değil son zamanlarda okuduğum kitaplar arasında da en beğendiklerimden biriydi. Bu kitapta zaten çok yakın arkadaşların ilişkisini okuduğumuz için belki d kendilerini çok fazla birbirlerine anlatmadılar. Bir de kızın babasının verdiği tepkiler biraz aşırıydı. Ne gerek var yani?? Yok kızımdan bir gün ayrılman şartı ile birlikte olabilirsin.. pardon??? Amcacığım sen kızının duygularına hiç önem vermiyorsun tabi kusura bakma. Yok benim gibi olmasın palavraları atma. Sen kafayı sadece statü ile bozmuşsun. Sinir etti beni. İlişkileri güzeldi. Yalandan yeri yıllarını geçiren çiftlerin arasına girdiler. Üçüncü kitapta bekar ebeveyn var merakla bekliyorum
WyattJessica Peterson · Artemis Yayınları · 20265 okunma
Puan vermedi·252 syf.··
2026 10. kitabı
·
25 günde okudu
·
Okunma: 13 Haziran 2026 20:33
Hayat başlayınca neler olacağını kimse bilemez. Çekilecek kaç acı, yaşanacak kaç yalnızlık vardır bi’ ömürde? Karakterimiz 8, içinde bolca acısı ve kederi varken fiziksel dünyasında eksiklikleri olan biri. Yaşamında çoğu şeyi görüp geçirmiş, fazla tökezlemiş ama hep devam etmiş. Bazen bu devam edişinde bir umut değil mecburiyet olmuş ama yine de bir şekilde ilerlemiş. Öyle zamanlardan geçmiş ki yalandan sevmeleri gerçek sanmış, yaşanan hataları doğru. Gerçi kim her şeyi olduğu gibi görür ki zaten? O da görememiş, insanlık hali… Sonra yeni bir dönemi başlıyor hayatının. Bunca zorluğa ve yanılmaya karşın her şey daha iyi olabilir mi? Çaba ve emek yeterli mi? Karakterimiz 8, hayatta istediklerini gerçekleştirebildi mi?.. Hüzün dolu sayfaları olan bir eser En Büyük Zaaf: Sevgi. Zaten isminden de belli, zaaflarımız ve sanmalarımız üzerine çevirli eser. Yazar ile tanışma eserimdi kendisi. Açık bir anlatımı vardı ve okuması kolaydı. Yer yer hüzün dalgalarına okurunu kaptıran eser, çabalamayı ve vazgeçmeden devam etmeyi aktarıyordu. Dilerim ki yazarın kalemi daim, okuru bol olur.
En Büyük Zaaf: SevgiEisner Löwen · Kitapyurdu Doğrudan Yayıncılık · 20268 okunma
9/10
·488 syf.··
Beğendi
·
2026 103. kitabı
·
4 günde okudu
·
Okunma: 13 Haziran 2026 00:00
“Özgür olmayan bir beyin ile sadece bildiklerinizi tekrar edersiniz. Keşfetmek istiyorsanız, uçmanız şart.” Herkese Merhaba Bayılarak okuduğum serinin ikinci kitabı da bitti nihayet ama yine öyle bir yerde bitti ki hemen üçüncü kitaba başlamak istiyorum. Bildiğiniz üzere Mater serisi bir Bilim Kurgu romanı ve gerekse verdiği gerçek bilgiler gerekse içindeki kurgu insanı öylesine alıp gidiyor ki. Tesla 20 yıl sonra bulduğu abisini 10 dakika içinde kaybeder ve 20 yıllık hayatının bir yalandan ibaret olduğunu öğrenir. Abisi ölmeden önce Tesla’ya gerçek adının Pia olduğunu peşlerinde bir takım adamların olduğundan bahseder. Bu kitapta bebekliğinden bu yana Teslaya aşık olan Galen ve en yakın arkadaşı Devin de yer almaktadır. Birbirinden ilginç olaylar ve birbirinden farklı bilgilerle dolu bu kitabı okurken sürekli kendi kendime ya böyle şeyler olsaydı dedim. Bu arada kitapta bir örgüt var ve örgüt insanın da DNA sını değiştirmeye çalışıyor ve bunun üzerinde çeşitli deneyler yapan dünya üzerinde en güçlü laboratuvar araştırma merkezi. Adı da Neon ve Tesla’nın peşinde olan adamlar da Neon adındaki yapı. Neon bir şekilde Tesla’ya ulaşsa da Galen asla vazgeçmiyor Tesla’dan. Sonunda ise…. Mutlaka okuyun
Arachnoid MaterSerkan Karaismailoğlu · Elma Yayınevi · 202011bin okunma
Reklam
Reklam