Ali Ünal

Ali Ünal

7.7/10
30 Kişi
·
63
Okunma
·
9
Beğeni
·
3.008
Gösterim
Adı:
Ali Ünal
Unvan:
Araştırmacı Yazar, Mütercim
Doğum:
Uşak, 1 Ocak 1955
Ali Ünal(1955,Uşak) araştırmacı yazar, mütercim.HayatıAtatürk Üniversitesi Edebiyat Fakültesi İngiliz Dili ve Edebiyatı Bölümünü bitirdi.rnrn19 Ocak 1955 doğumlu olan ve bir süre öğretmen ve öğretim görevlisi olarak çalışan Ünal 1980 yılında öğretmenliğe ara verdi. Öğretmenlik yaptığı yıllarda ve bu ara dönemde Yeni Devir adlı gazetede, Kitap ve Girişim dergilerinde yazılar yazdı. Bu arada İnsan Yayınlarının kuruluşunda yer aldı. Bir yandan kitap yazarken, diğer yandan İngilizceden Türkçeye çevirilerde bulundu. Kitapları o dönemde Pınar, Düşünce, Beyan, Kültür Basım-Yayın, İhya ve Seçkin Yayınları arasından çıktı. Risale İlimler Ansiklopedisi ve Şamil İslam Ansiklopedisine maddeler yazdı. 1986 yılında tekrar öğretmenliğe döndü fakat tercüme ve yazı çalışmalarına devam etti. Sızıntı, Yeni Ümit ve Yağmur ile İngilizce The Fountain dergilerinde yazdı. 4er yıl süreyle Yeni Ümit ve The Fountain dergilerinde yayın yönetmeni olarak çalıştı. Türkçe ve Arapçadan İngilizceye kitap çevirilerinde bulundu. Ali Ünal, özellikle Kuranda Temel Kavramlar ve hem İngilizce hem Türkçe Kuran meal tefsiriyle dikkat çekmiştir.rnrnKitapları Nil, Işık, Kaynak ve The Light yayınevlerinden çıktı. Halen Zaman gazetesinde yazmaktadır. Evli ve dört çocuk sahibi olup, İngilizce, Arapça ve orta düzeyde Farsça bilmektedir.DüşünceleriAli Ünal, ilk yazmaya başladığı dönemlerde "İslamcı" çizgide görünmekle birlikte, pek çok noktada İslamcılardan ayrılıyordu. Nebevi Tebliğ adlı çalışmasında, daha Türkiyede eleştirisi yapılmazken Neo-Selefilik temelinde İslamcılığı ciddi eleştirdi. Daha sonra, özellikle Bediüzzaman Said Nursinin eserlerinden etkilendi. İslamın bir din olarak algılanması ve ideoloji haline getirilmemesi gerektiği üzerinde durdu. İslamcıları ve daha başka bazı İslami akımları ve yönelişleri reaksiyoner ve İslamı kendi pratiğinde değerlendirememekle tenkit etti. Tasavvufa hiçbir zaman karşı olmadı. Çok geniş sahada yazan, çalışmalar yapan Ali Ünal, modernizme ve modern medeniyete kendi içinden de ciddi eleştiriler getirmektedir. İnsan ve tarih felsefesi konularında da çalışmaları vardır. Eserlerinin pek çoğunda müstear isimler kullanmıştır.
Gösterilebilecek uygun bir kayıt bulunamadı.

Yazarın biyografisi

Adı:
Ali Ünal
Unvan:
Araştırmacı Yazar, Mütercim
Doğum:
Uşak, 1 Ocak 1955
Ali Ünal(1955,Uşak) araştırmacı yazar, mütercim.HayatıAtatürk Üniversitesi Edebiyat Fakültesi İngiliz Dili ve Edebiyatı Bölümünü bitirdi.rnrn19 Ocak 1955 doğumlu olan ve bir süre öğretmen ve öğretim görevlisi olarak çalışan Ünal 1980 yılında öğretmenliğe ara verdi. Öğretmenlik yaptığı yıllarda ve bu ara dönemde Yeni Devir adlı gazetede, Kitap ve Girişim dergilerinde yazılar yazdı. Bu arada İnsan Yayınlarının kuruluşunda yer aldı. Bir yandan kitap yazarken, diğer yandan İngilizceden Türkçeye çevirilerde bulundu. Kitapları o dönemde Pınar, Düşünce, Beyan, Kültür Basım-Yayın, İhya ve Seçkin Yayınları arasından çıktı. Risale İlimler Ansiklopedisi ve Şamil İslam Ansiklopedisine maddeler yazdı. 1986 yılında tekrar öğretmenliğe döndü fakat tercüme ve yazı çalışmalarına devam etti. Sızıntı, Yeni Ümit ve Yağmur ile İngilizce The Fountain dergilerinde yazdı. 4er yıl süreyle Yeni Ümit ve The Fountain dergilerinde yayın yönetmeni olarak çalıştı. Türkçe ve Arapçadan İngilizceye kitap çevirilerinde bulundu. Ali Ünal, özellikle Kuranda Temel Kavramlar ve hem İngilizce hem Türkçe Kuran meal tefsiriyle dikkat çekmiştir.rnrnKitapları Nil, Işık, Kaynak ve The Light yayınevlerinden çıktı. Halen Zaman gazetesinde yazmaktadır. Evli ve dört çocuk sahibi olup, İngilizce, Arapça ve orta düzeyde Farsça bilmektedir.DüşünceleriAli Ünal, ilk yazmaya başladığı dönemlerde "İslamcı" çizgide görünmekle birlikte, pek çok noktada İslamcılardan ayrılıyordu. Nebevi Tebliğ adlı çalışmasında, daha Türkiyede eleştirisi yapılmazken Neo-Selefilik temelinde İslamcılığı ciddi eleştirdi. Daha sonra, özellikle Bediüzzaman Said Nursinin eserlerinden etkilendi. İslamın bir din olarak algılanması ve ideoloji haline getirilmemesi gerektiği üzerinde durdu. İslamcıları ve daha başka bazı İslami akımları ve yönelişleri reaksiyoner ve İslamı kendi pratiğinde değerlendirememekle tenkit etti. Tasavvufa hiçbir zaman karşı olmadı. Çok geniş sahada yazan, çalışmalar yapan Ali Ünal, modernizme ve modern medeniyete kendi içinden de ciddi eleştiriler getirmektedir. İnsan ve tarih felsefesi konularında da çalışmaları vardır. Eserlerinin pek çoğunda müstear isimler kullanmıştır.

Yazar istatistikleri

  • 9 okur beğendi.
  • 63 okur okudu.
  • 7 okur okuyor.
  • 81 okur okuyacak.
  • 1 okur yarım bıraktı.