Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Celaleddin Vatandaş

Celaleddin VatandaşHz. Muhammed'in Hayatı ve İslam Daveti 1 yazarı
Yazar
Editör
9.1/10
489 Kişi
2.307
Okunma
228
Beğeni
20,8bin
Görüntülenme

Celaleddin Vatandaş Gönderileri

Celaleddin Vatandaş kitaplarını, Celaleddin Vatandaş sözleri ve alıntılarını, Celaleddin Vatandaş yazarlarını, Celaleddin Vatandaş yorumları ve incelemelerini 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
ilk müslümanların müslüman oluş nedenleri daha çok ve hatta tamamıyla Resûlüllah'ın şahsına yönelik sevgi ve güvenle ilgilidir.
Öyle ki, doğrudan Resûlüllah'a hitap eden birçok âyet, aynı zamanda mü'minlere de hitap eder ve hatta müşrikler için de bazı mesajlar verir. Bu özelliğin yegâne nedeni ise Kur'an'ın evrenselliğidir. Her topluma ve çağa hitap eder nitelikte olmasıdır.
Reklam
Kendilerinden geriye hiçbir şey kalmadı. Hiç yaşamamış gibi oldular.
Sayfa 10
Araplar için unutulmaz bir hadise olan ve milat kabul edilen Fil olayına yakın bir zamanda Abdülmuttalib'in biri torunu oldu.
Sayfa 18 - Pınar yayınlarıKitabı okuyor
Abdülmuttalip yüzyılı aşkın süredir kayıp Zemzem kuyusunun yerini bularak Mekkelilere, hacılara ve Mekke'ye uğrayan tüccarlara büyük zorluklar yaşatan susuzluk problemi çözüme kavuşturmanın da şerefine sahip olmuştu.
Sayfa 17 - Pınar yayınlarıKitabı okuyor
Bugünün dünyasında AVM'ler birer tapınak, tüketim kültürü de bir dindir; üstelik insanların tüm hayatlarını etkileyen, yönlendiren son derece kapsamlı ve derinlikli bir din.
Sayfa 48
Reklam
Yine ibn Ömerden
"Biz uzun bir zaman yaşadık. Bizden herhangi birimiz, Kur'an'dan evvel imanı elde ederdi. Muhammed (s.a.v.)' e Kur'an'dan bir sûre nazil oluyordu. Biz onun helâlini, haramını, emrini, yasağını ve onun neresinde durmak gerekiyorsa onu öğreniyorduk. Sonra bazı kişiler gördük ki, onlar imandan evvel Kur'an'ı elde ederler. Kur'an'ı başlangıcından sonuna kadar okuduğu halde, kendisine hangi âyet emrediyor, hangi âyet kendisini sakındırmaktadır bunları bilmediği gibi nerede duracağını da bilmemektedir. Adeta çürük hurmaları savurduğu gibi âyetleri savurup geçer."
Abdullah bin Ömer ise, Kur'an okumaktaki gayenin, Kur'an'ı anlamak olduğunu belirterek şöyle ihtarda bulunur; "Kur'an'ı üç günden az bir zamanda okuyan mânâsını kavrayamaz."
"Modem insanın dinlerinden birisi de cinsel­liktir; zira cinsellik her şeydir; bu dinin amentüsü ise, sözle açıkça dile getirilmese bile tutum ve davranışlara aktanlan bi­çimiyle, varlığım cinselliğe feda olsun ilkesidir."
Sayfa 78
264 syf.
·
Puan vermedi
·
15 günde okudu
"Allah'ın kitabı, geçmişlerin masallarını anlatan bir kıssalar kitabı olarak algılanmaya başlandığı gün değişim başlamış..." diyor yazar. Kur'an-ı Kerim'i sadece başımızın üstüne koyduğumuz, dini günlerde okuduğumuz, içinde ne yazıldığından bi haber olarak yaşadığımız bir çağda yaşıyoruz. "Müslüman görünür" olmanın sadece kısmı davranışlara sıkışıp kaldığı bu devirde kula kulluğunu yasak edildiği biz müslümanlar Allah'tan başka her şeyi "Kültürel İslam" adı altında o kadar çok içselestirmisiz ki gerçek İslami çok uzaklarda arıyoruz. Doğru teşhis koymadan tedavi edilemez hiç bir hasta. Bu kitap bize genel hatlarıyla doğru ve güvenilir kaynaklar (Kuranı kerimi ve Sünnetler) kullanarak tevhid hakikatini oluşumunu ve nasıl değişime uğradığı anlatmaktadır. İslam'ın anlaşılmasında en temel unsur olan tevhid anlayışını önemini detaylı bir şekilde bize sunuyor.
Tevhid ve Değişim
Tevhid ve DeğişimCelaleddin Vatandaş · Pınar · 2008173 okunma
Reklam
Çok erken zamanda başladı
Kur'an yanlış anlaşılmaya başlandığı gün değişim başlamıştı.
Sayfa 242Kitabı okudu
Halbuki Tevhid hakikatı gereği, kişi mutlak anlamda sadece Allah'a teslim olabilir. Allah'a teslimiyet, hiçbir şekilde ortak kabul etmez; "Yalnız sana ibadet eder yalnız senden yardım dileriz(1/4) Kulluğun özü, itaat edilip uygulanan hükümlerle ilgilidir. Eğer itaat edilen ve uygulanan hüküm(ler) Allahtan ise ve Allah'tan olduğu için itaat ediliyorsa bu durumda insan, yaratılış ve var oluşunun şartlarını yerine getiriyor demektir.
Sayfa 241Kitabı okudu
Bir kişide doksan dokuz tane küfür buna karşılık bir tane iman alameti varsa, o kişi mü'mindir" gibi Mürceî düşünceler, halk arasında öylesine yaygınlık kazanır ki, Allah'm dininin düşmanı olmayı hayatının gayesi haline getirenler veya nice tağutlar, sırf Allah'ın varlığına inandıklarını söylemeleri nedeniyle "Müslüman" ilan olunurlar. Halbuki Allah'ın varlığını kabul etmek, Tevhid'in tamamı değil sadece bir bölümüdür ve onu kabul etmek insanı müslüman yapmaya yetmez. "Gerçekte bu, Ebu Cehil ve putperestlerin Tevhid'i gibidir. Allah'tan başka yaratıcı olmadığını kabul eder görünümündedir. Eğer bu Tevhid birini kurtarmış olsaydı, puta tapanları da kurtarırdı."
Sayfa 237Kitabı okudu
Kul, Allah'a hakkıyla kul olamamanın sıkıntısını ve "saparak" Allah'tan başkalarına kul olmanın korkusunu her zaman duymalıdır. Bu ise hidâyeti kolaylaştıran, artıran önemli bir durumdur.
Osman bin Maz'un da benzer niteliklere sahipti. Alkol pisliğinden uzak kalacak şekilde fıtratının sesine uyma kararlılığını, başkalarına yönelik tavsiyeleriyle de açıkça ifade eden şahsiyetlerdendi; "idrakimi gideren, benden aşağısını bana güldüren bir şeyi içmem."[
1.500 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.