Tevhid ve Değişim

10,0/10  (2 Oy) · 
11 okunma  · 
4 beğeni  · 
614 gösterim
Peygamberlerin insanlara gönderiliş nedeni de Tevhid hakikatını hatırlatmak olup, insanlar bu mutlak hakikata inanmaya ve ona göre yaşamaya çağırılırlar. Bu davetin özü ise La ilahe illallah çağrısıdır; "Andolsun ki her ümmete " Allah'a kulluk edin, tuğutlardan kaçını" diye emreden peygamberler göndermişizdir." (16/36) İşte!.. Allah sizin Rabb'ınız. O'ndan başka ilah yoktur. Her şeyin yaratıcısıdır. Böylece O'na kul olun." (6 / 102) Bazı hadiselerde "Vahhedallah " (Allah'ı tevhid etmek) anlamıyla geçen Tevhid, Kur'an kapsamında Allah'ı bir tek ilah olarak kabul etmek ve sadece ona ibadette bulunmak anlamına gelmesine karşılık (11 / 50, 61, 84; 12 / 40; 21 / 25 ; 59 / 22 - 24 ...), sonradan değişim sürecinde anlamlar kazanmaya ve bu arada ulühiyyet boyutunu kaybederek, genellikle "Allah olduğunu" kabul etmek anlamlarına gelmeye başladığı görülür. Bundan da anlaşılacağı gibi değişimin temelinde, özelikle temel kavramların anlamlarının, aslına oranla farklılaşması vardır. Elbetteki değişimin mahiyetini anlamak için önce asıl olanı bilmek, buna bağlı olarak da değişimin neden olduğu sonuca giderek aradaki farkı belirlemek gerekir. Zira ancak böylelikle neye, nasıl inanıldığı ve bu inancın doğru olup olmadığı anlaşılabilecektir.
  • Baskı Tarihi:
    2008
  • Sayfa Sayısı:
    264
  • ISBN:
    9789753520355
  • Yayınevi:
    Pınar
  • Kitabın Türü:
Umut Mahfuz 
30 Mar 14:21 · Kitabı okumadı · Puan vermedi

islam sosyolojisine giriş diye nitelendirebilirim...
Yazar ın siyer calısması cok iyi..
1400 yıllık süceç de tevhid in perspektifini çizerek değişimi dillendirmeye calısıyor

Kitaptan 3 Alıntı

Afra 
17 Mar 17:54 · Kitabı okudu · 10/10 puan

Dış dünyada Allah’ın varlığını kabul edişimiz yeterli değildir. Acaba bizim evrenimizde de Allah var mı? Tekrar kendimize soralım; hangi evrende yaşıyoruz? Allah’ın bizi görmekte olduğu ve Allah’ın görkemli ve eşsiz huzurunu algıladığımız bir evrende mi? Yoksa sadece bilimsel ve felsefi açıdan Tanrının varlığını kabul edipte bu kabulden hiç etkilenmediğimiz bir evren demi? Böyle ise, Tanrının hayatımızda bir etkisi ve görevi bulunmadığı kanaatinde isek, yaşayışımız bunu gösteriyor ise nasıl olur da “tevhidi “dünya görüşüne sahip olduğumuzu söyleyebiliriz?”(Abdulkerim Suruş)

Tevhid ve Değişim, Celaleddin Vatandaş (Sayfa 53)Tevhid ve Değişim, Celaleddin Vatandaş (Sayfa 53)
Afra 
17 Mar 17:57 · Kitabı okudu · 10/10 puan

Tevhid Allah'ın sıfatlarının bazılarını kabul edip, sadece bunlara inanmakla gerçekleşmez. Ve böylesi Tevhid'i parçalayan, bölen tavırlar ''La ilahe illallah diyen cennete girer'' müjdesinin muhatabı olamaz.

Tevhid ve Değişim, Celaleddin Vatandaş (Sayfa 54)Tevhid ve Değişim, Celaleddin Vatandaş (Sayfa 54)
Afra 
17 Mar 17:51 · Kitabı okudu · 10/10 puan

İnsanın hakim, kudret sahibi otoritenin rızasına ve iznine uygun olarak sürdürdüğü hayat tarzı veya kişisel ve sosyal yaşantısında uyduğu davranış esaslarını belirleyen ''yol'', din anlamında olup bu şekliyle hayatın tamamını ifade eder. İnsanın bireysel ve sosyal hayatıyla ilgili hiçbir şey onun ifade ettiği anlamın dışında değildir. Bu da göstermektedir ki, insanlar için düşünce ve yaşantılarının temelini oluşturan her sistem, inanç veya felsefe, din ismini almasa dahi, gerçekte birer din'dirler. Dolayısıyla din'i olmayan hiç kimse yoktur, çünkü herkesin bir hayat tarzı vardır. Ve Allah sadece, insanlar için tayin ettiği kendi din'inden (İslam'dan) razıdır.

Tevhid ve Değişim, Celaleddin Vatandaş (Sayfa 40)Tevhid ve Değişim, Celaleddin Vatandaş (Sayfa 40)