İslami Kavramlar

9,8/10  (4 Oy) · 
20 okunma  · 
7 beğeni  · 
512 gösterim
Kavramlar, bir düşüncenin, bir inancın veya herhangi bir konunun anlaşılması noktasında anahtar mahiyetinde kelimelerdir. Bir meseleye ilişkin kavramların eksik veya yanlış anlaşılması, bizatihi o meselenin bütününü eksik veya yanlış anlaşılması sonucu doğurur. Bir düşünceyi, bir inancı veya herhangi bir konuyu doğru anlamak istiyorsak, anlamak istediğimiz konuyu ilgilendiren kavramları doğru bilmek ve anlamak zorundayız. Mevdudinin bu kitabı, çoğumuzun az bildiği, birçoğumuzun bildiğimizi zannettiğimiz, aşina olduğumuz kavramları incelemektedir. İbadet, Kulluk, İtaat, Hürriyet, Eşitlik, İktisat, Mülkiyet, İçtihad, İcma, Kıyas, Teşrii, Şura gibi kavramları oldukça özgün bir yaklaşımla ele almaktadır yazar. rnrnGerek yaklaşım, gerekse meseleyi ortaya koyuşu açısından, yukarıda saydığımız konularla ilgili tartışmaya aydınlık getirecek bir eser İslami Kavramlar.
  • Baskı Tarihi:
    2006
  • Sayfa Sayısı:
    208
  • ISBN:
    9789753520065
  • Çeviri:
    Süleyman Akyüz
  • Yayınevi:
    Pınar Yayınları
  • Kitabın Türü:

Kitaptan 31 Alıntı

mukavvadan adam 
30 Eyl 2017 · Kitabı okudu · Puan vermedi

Öncelikle şu kesinkes bilinmelidir ki, ibadet düşüncesini insanlar oluşturmamışlardır. O yaratılıştan gelen bir duygudur.

İslami Kavramlar, Ebu'l A'lâ el-Mevdudi (Sayfa 10 - Pınar)İslami Kavramlar, Ebu'l A'lâ el-Mevdudi (Sayfa 10 - Pınar)
mukavvadan adam 
31 Eki 2017 · Kitabı okudu · Puan vermedi

Önemli olan şahıs değil görüşün doğruluk derecesidir. Yani diğer ifadeyle söyleyene değil söylenene bakıyorlardı.

İslami Kavramlar, Ebu'l A'lâ el-Mevdudi (Sayfa 116 - Pınar)İslami Kavramlar, Ebu'l A'lâ el-Mevdudi (Sayfa 116 - Pınar)
mukavvadan adam 
 02 Eki 2017 · Kitabı okudu · Puan vermedi

Fıtrat insanda ilahını arayamaya yönelten saf bir arzu, mücerret bir iştiyak ve halis bir niyet meydana getirir.

İslami Kavramlar, Ebu'l A'lâ el-Mevdudi (Sayfa 19 - İştiyak: güçlü istek.mücerret: soyut..Pınar)İslami Kavramlar, Ebu'l A'lâ el-Mevdudi (Sayfa 19 - İştiyak: güçlü istek.mücerret: soyut..Pınar)
mukavvadan adam 
23 Eki 2017 · Kitabı okudu · Puan vermedi

Peygamberin gönderiliş nedeni:
Insanın insana olan kulluğunu ve köleliğini kaldırmak ve sadece Allah a kul yapmaktır. Böylelikle insanın boynundaki esaret halkaları çıkarılır, üzerindeki yükler alınır.

İslami Kavramlar, Ebu'l A'lâ el-Mevdudi (Sayfa 106 - Pınar)İslami Kavramlar, Ebu'l A'lâ el-Mevdudi (Sayfa 106 - Pınar)
mukavvadan adam 
30 Eki 2017 · Kitabı okudu · Puan vermedi

O'nun en büyük görevi, insanın insana kul olmasını kaldırmak ve insanların gasbedilmiş haklarını geri iade etmekti.

İslami Kavramlar, Ebu'l A'lâ el-Mevdudi (Sayfa 115 - Pınar)İslami Kavramlar, Ebu'l A'lâ el-Mevdudi (Sayfa 115 - Pınar)
mukavvadan adam 
29 Ara 2017 · Kitabı okudu · Puan vermedi

Biz bu dine inanıyoruz demenin ötesinde bu din yaşantımızda gerek ferdi gerekse toplumsal yer etmedikçe bu dinin yüceliğini tam anlamamız imkânsızdır

İslami Kavramlar, Ebu'l A'lâ el-Mevdudi (Sayfa 154 - Pınar)İslami Kavramlar, Ebu'l A'lâ el-Mevdudi (Sayfa 154 - Pınar)
mukavvadan adam 
07 Eki 2017 · Kitabı okudu · Puan vermedi

bir başka hadiste şöyle buyurulur:
insanların ne kalplerini ne de karınlarını yarmakla emrolunmadım.

İslami Kavramlar, Ebu'l A'lâ el-Mevdudi (Sayfa 47 - pınar)İslami Kavramlar, Ebu'l A'lâ el-Mevdudi (Sayfa 47 - pınar)
mukavvadan adam 
02 Eki 2017 · Kitabı okudu · Puan vermedi

Nefsi arzularına uyan insan, fıtratın belirlediği sınırı aşarak lüks evler ve gösterişli elbiseler edilmeyi, varoluşun gayesi gibi kabul etmiştir.

İslami Kavramlar, Ebu'l A'lâ el-Mevdudi (Sayfa 20 - Pınar)İslami Kavramlar, Ebu'l A'lâ el-Mevdudi (Sayfa 20 - Pınar)
mukavvadan adam 
28 Ara 2017 · Kitabı okudu · Puan vermedi

Ancak görünüyor ki, zavallı müslümanlar hak dinleri hakkında tamamen cahil kalmışlar..

İslami Kavramlar, Ebu'l A'lâ el-Mevdudi (Sayfa 142 - Pınar)İslami Kavramlar, Ebu'l A'lâ el-Mevdudi (Sayfa 142 - Pınar)
mukavvadan adam 
 09 Eki 2017 · Kitabı okudu · Puan vermedi

İnsanın hidayeti ve dalaleti kalbinin açılması ve tıkanmasındaki
sebebe gelince o da şudur: İnsan samimi bir şekilde Allaha yöneldiği zaman, ona Allah'ın rızasına götüren yol açılır.
Fakat kibirlenip, Ona yönelmeyi reddettiği zaman üzerinde bulunduğu sapkınlığı doğru zannedip oyalanır. Ve sonunda bu kibir ve reddinden dolayı hesaba çekilir.

İslami Kavramlar, Ebu'l A'lâ el-Mevdudi (Sayfa 59 - Pınar)İslami Kavramlar, Ebu'l A'lâ el-Mevdudi (Sayfa 59 - Pınar)
4 /