Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur

Immanuel Kant

8.2/10
1.012 Kişi
5,5bin
Okunma
1.156
Beğeni
46,8bin
Görüntülenme

Immanuel Kant Gönderileri

Immanuel Kant kitaplarını, Immanuel Kant sözleri ve alıntılarını, Immanuel Kant yazarlarını, Immanuel Kant yorumları ve incelemelerini 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
‟⟮…⟯ Tanrı'nın adı her anıldığında; Tanrı fikri insanların kalplerini huşuyla doldurmalıdır. Tanrı'nın adı nadiren anılmalı ama asla hafife alınmamalıdır. Çocuk, hayatın ve tüm dünyanın hakimi, dahası insanları gözeten bir yargıç olan Tanrı'ya saygı duyması gerektiğini bilmelidir. Newton'ın Tanrı'nın adını, duraksayıp üzerinde derinlemesine düşünmeden asla telaffuz etmediği söylenir.”
Sayfa 142 - Kapı Yayınları | 1. BasımKitabı okudu
‟⟮…⟯ İnsanlar ilahi yasaları nasıl uygulayacaklarını düşünmeden; dahası onun gücünü, bilgeliğini ve birçok niteliğini bilmeden araştırmadan; Tanrı'yı överek, onun gücüne ve bilgeliğine saygı göstererek kulluk eder. Okunan ilahiler bu tür insanlar için sadece bir afyondur.”
Sayfa 141 - Kapı Yayınları | 1. BasımKitabı okudu
Reklam
‟⟮…⟯ doğruluk ve vicdan olmadan din, sadece batıl inançtır. ⟮…⟯”
Sayfa 141 - Kapı Yayınları | 1. BasımKitabı okudu
‟⟮…⟯ Sadece teoloji zeminine kurulmuş bir din asla ahlak içeremez. ⟮…⟯”
Sayfa 140 - Kapı Yayınları | 1. BasımKitabı okudu
Algı ve deneyimden bağımsız bir kavram sadece herhangi bir kavrama mantıksal biçim olacak, ancak bizzat kendinin bir şey düşünecek kavramı olamazdı.
“ Hani benim gençliğimm nerdeee… “
~ Çokları gençlik yıllarının hayatlarının en hoş ve en iyi dönemler olduğunu düşünür fakat gerçekte böyle değildir… ~
Reklam
Sizce? Peki 3. Bir Alternatif Olamaz mı?
~ Birçok şeyi yüzeysel şekilde bilmek mi yoksa az şeyi derinlemesine ve şümullu olarak bilmek mi daha iyidir? ~
İçeriği olmayan düşünceler boş, kavramsız sezgiler kördür.
Reklam
Zamanın sonsuzluğu, zamanın tüm belli boyutu yalnız zamanın temelinde yatanlardan birinin kısıtlanmasıyla mümkün olmasından başka bir anlam taşımaz. Bundan dolayı orijinal zaman tasavvurunun kayıtsız şartsız - mutlak verilmiş olması gerekir.
Sezginin ilerlemesinde sınırsızlık olmasaydı, böylece ilişkilerin hiçbir anlamı kendi sonsuzluk prensibini yanında taşımayacaktı.
Gerçekten de en başından beri, ne söküp atılabilen ne de yozlaştırılabilen bir iyilik tohumunun tüm saflığıyla durduğunu varsaymak gerekir; ve bu tohum kesinlikle, tüm maksimlerimizin ilkesi olarak alındığında, kötülüğün esas sebebi haline gelen öz-sevgi olamaz.
Sayfa 63 - Literatürk Academia Yayınları, 2. Baskı, Şubat 2017.Kitabı okuyor
İnsan ahlâki anlamda iyi ya da kötü neyse, ya da ne olacaksa, bunu kendi yapmalı ya da buna kendi başına dönüşmelidir. İki durum da özgür seçiminin bir sonucu olmalıdır; çünkü aksi takdirde bundan sorumlu tutulamaz ve ahlâki bakımdan ne iyi ne de kötü olabilir.
Sayfa 61 - Literatürk Academia Yayınları, 2. Baskı, Şubat 2017.Kitabı okuyor
1.500 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.