Michel Schneider

Michel Schneider

Yazar
8.3/10
7 Kişi
·
14
Okunma
·
3
Beğeni
·
1.238
Gösterim
Adı:
Michel Schneider
Unvan:
Fransız yazar, psikanalist
Doğum:
28 Mayıs 1944
Michel Schneider 28 Mayıs 1944’te doğdu. Müzikolog ve psikanalist. Müzik ve edebiyat üzerine kitaplar yazdı. Blessure de mémoire, Voleurs de mots (1980); Glenn Gould, Piano solo (1988); La comédie de la culture; Baudelaire, les années profondes (1994); Musiques de nuit, Prima Dona (2001). Morts imaginaires (Hayali Ölümler) Prix Médicis de l’essai’ye (2003) layık görüldü.
Kendini öldürerek kimi öldürdüğünü asla öğrenemeyeceğim. Bir yerlerde intiharların çoğunun cinayet olduğunu okumuştum. İnsan kendi üzerinden bir başkasını hedeflermiş.
Michel Schneider
Sayfa 214 - Yapı Kredi Yayınları
... Ama hatıralar arkanızda bitiveren, ayak bileklerinizi ısıran gezgin köpekler gibi takip ederler sizi.
Michel Schneider
Sayfa 36 - Yapı Kredi Yayınları
İnsanlar aşktan, zamandan, ayrılıklardan, eksikliklerden yapılmışlardır. Özellikle de sözcüklerden. Ölümden de tabii ve bunu bilirler ama bilmeyi istemezler: "Ölümlüler, der Bossuet, ölüleri gömmeye gösterdikleri özeni, ölüme dair düşünceleri gizlemeye göstermekten de geri kalmıyorlar."
Bir kardeşten daha yakın ne olabilir insana? Aynı ebeveynlere maruz kalırsınız. Daha uzak ne olabilir? Sözünü edemeden aynı hikayeyi yaşarsınız.
Michel Schneider
Sayfa 16 - Yapı Kredi Yayınları
Aşk başından aşağı iner, haykırışlarla kanı başka haykırışların altında silercesine, bir başka bedende kendisini unuturcasına aşk dökülür üstüne.
Michel Schneider
Sayfa 26 - Yapı Kredi Yayınları
Tanımak mı? Hayır. Sevmek? Evet. Delice. Sevdiğinde tanıyamazsın karşındakini. Bu yaşta bunu öğrenmiş olman gerek. Sevilen kişi hep, nasıl söylesem, gizil, anlaşılmaz kalır, varolmamış gibidir. Onu kaybettiğimde, aradığım şeyi artık asla bulamayacağımı anlamıştım.
Michel Schneider
Sayfa 115 - Yapı Kredi Yayınları
Yüzler yalan söyler. Sözcüklerden daha az belki ama yine de yalan söylerler. İşte bu yüzden onlara ellerinizi uzatırsınız, gülümseyen ya da sımsıkı kapanmış dudaklara dokunursunuz; elmacık kemiklerine, yeniden çizdiğiniz kaşlara; alın kemiklerine doğru uzanırsınız; size ulaşmayacak gerçekler çatırdayıp açılsın diye.
Michel Schneider
Sayfa 32 - Yapı Kredi Yayınları
-Bir halt anladığın yok. Görmek, duymak lazım. Biliyor musun, savaş, gürültüdür, çok fazla gürültü, ve çığlıkları izleyen sessizlik.
Michel Schneider
Sayfa 204 - Yapı Kredi Yayınları
Sanırım yalancıları severim, kimi zaman öyle bir hayal güçleri ve şiirleri vardır ki. Doğruyu söyleyenler beni korkutur. Ne pahasına olursa olsun doğruyu söylemek, bunu sevmem. Doğrucular çoğunlukla kötülük peşinde.
Michel Schneider
Sayfa 78 - Yapı Kredi Yayınları
Hani bazı kitaplara başlarsınız da kitap sizi bırakmaz, sürükler götürür ya… İşte bu onlardan değil. Postmodern eserlerde gördüğümüz doğrusal zamanın takip edilmemesi, sık sık zamanda geri dönüşler, kurgunun etraflıca çizilmemiş olması, kopuk bağlantılar, mesaj yüklü cümleler ve hayal ile gerçeğin karıştığı bilinç akışı teknikleri kullanılmış. Kitabın tanıtım bülteninde “karanlık bir roman” deniliyor. Bu karanlık kalın bir sis tabakası gibi romanın her sayfasına çökmüş. Bende zaman zaman kaliteli bir çeviri yapılamamış düşüncesi doğurmasına karşılık keyifle okuduğum bir romandı.
"Sözcüklerin sonunun kitabı, son sözler derlemesi; bunun hayalini kuran diğer kişilerden sonra, ben bunu okumayı ya da yapmayı istedim. Gece sözcükleri, yankı odaları, kaçınılmaz heceler, son sözcükler, son kalp: Okuyacağımız kitap bunları derleyecek gerçek yazarların hayali ölümlerinin kaydı." Yazarların ölüm hikayeleri, onların hayat hikayelerinden çok daha fazla merak uyandırıyor. Sanki son saatler, o yazarın bir ömrünü özetliyor hissini veriyor. Büyük keyifle okudum.
Lacan, baktığında hep ayrı bölgelerini gören öznenin aynada bir bütünlük kazandığını söylemiş, Benjamin okurken Benjamin'in bu söylemi destekleyen ifadelerine denk gelmiştim, bunların dışında yaşayan Tanpınar ise yerde parçalanmış aynalarda bir Picasso edasıyla özneyi parçalara ayırmıştı oysa. Bu imgeyi bir kendini bulma aracı olarak görüp Ali'yi bir ayna içerisinde Aliye'ye dönüştüren mungan'ı, Lacan' a sorsak şimdi o bir yanılsama diyecek aynanın bütün farklılıkları yok etmesi üzerine yazacak da yazacak. En fenası diyecek ki hiçbir çerçeve tarafından sınırlandırılmadıklarında aynalar görünmezdir... görmezken biz hiçbir şeyi tektip huşuyla sürü içerisinde yaşayıp gideceğiz..
Abisinin hikayesini yazmak isteyen bir kardeş,aşkının karşılığı bulamayn bi kadın... Yazarın psikanaliz konusunda çok başarılı olması da kitabı daha güzelleştirmiş. Güzel bir kitap neden bu kadar az bilindiğini ve okunduğunu merak ediyorum.
üst düzey okuyucuya hitap eden yazar felsefelerini derinlemesine inceleyen yazarımız(öğrenmeye aç okurumuz),bu nedenlede ortalama 500 kitaptan önce okunmamalıdır aksi durumda sizi sıkacak ve hiçbir şey anlamayacağınız kitaptır.

Yazarın biyografisi

Adı:
Michel Schneider
Unvan:
Fransız yazar, psikanalist
Doğum:
28 Mayıs 1944
Michel Schneider 28 Mayıs 1944’te doğdu. Müzikolog ve psikanalist. Müzik ve edebiyat üzerine kitaplar yazdı. Blessure de mémoire, Voleurs de mots (1980); Glenn Gould, Piano solo (1988); La comédie de la culture; Baudelaire, les années profondes (1994); Musiques de nuit, Prima Dona (2001). Morts imaginaires (Hayali Ölümler) Prix Médicis de l’essai’ye (2003) layık görüldü.

Yazar istatistikleri

  • 3 okur beğendi.
  • 14 okur okudu.
  • 28 okur okuyacak.