Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur

Clifford Endres

Clifford EndresEdouard Roditi ve İstanbul Avangardı yazarı
Yazar
Çevirmen
8.4/10
8 Kişi
21
Okunma
1
Beğeni
743
Görüntülenme

Clifford Endres Sözleri ve Alıntıları

Clifford Endres sözleri ve alıntılarını, Clifford Endres kitap alıntılarını, Clifford Endres en etkileyici cümleleri ve paragragları 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Artık öğrendim, biliyorum yoksulluğum Saklı zenginlikmiş meğer; çok değerliymiş İlletim; serseriliğim de, hastalığım da Bilgeliğim ve sağlığımmış; az bulunurmuş ikisi de.
Hasta adam ölümden korkan, Bakıyorum kendi yüzüme aynada Gördüğüm bir yabancı, aynı değil. Ben kimim? Hiç gördüm mü kendimi Ya da başka bir adamı acaba yeniden ölüyüm ben.
Reklam
Hiç bir melek yüklendiği ağır kanatlarından Sırf yağmurluk giyemiyor diye şikayet edebilir mi? Eduard Roditi (1910-1992) "Bir Budalanın Günlüğü" şiirinden...
Saint-Michel rıhtımında beşinci kattan çıkar yola Yüzer bacaların üstünde Dino'ların tavan arası Burası ölümsüz dostlukların gemisi Tuvallerde Antibes denizi cıvıl cıvıl, Ve sofrada midye dolması İstanbul'umdan Ve duvarda ''Ah!''ın iki gözü iki çeşme Ve Güzin ablam zeytin dalıdır Veruşam püsküllü mısır Abidin dümeni Güneydoğuya kıvır Varalım Emirgan'a Nazım Hikmet 30.12.1962
Sayfa 47 - Kırmızı KediKitabı okudu
Zeid'in eserlerinin izleyicisiyle ilk buluşması, ilginçtir, Patmore'un da katılmış olduğu 1941'deki d Grubu sergisine rastlar. Geriye dönersek, bu etkinlikten tam iki yıl önce, o günlerde ''Yeniler Grubu'' olarak anılan Abidin Dino ve genelde diğer d Grubu sanatçıları, dillere destan Liman Sergisi'ni açmışlardı. Yakınlardaki ressam ve şairlerin mekanı Kamondo Han'da yer alan kısa süreli bir organizasyonu takiben sergi, balıkçı ve denizcilerin uğrak yeri olan kahvehanelerin sıralandığı Tophane'ye iner, ama ne yazık ki çıkacak olan bir skandalla fiyaskoya dönüşür: Sanatçılar profesörlerin ve eleştirmenlerin değil de rıhtım işçilerinin eleştirel yorumlarını dikkate alır; dahası sergi açılışının, geride bekletilen Kültür Bakanı ve erkanın önünde, girişe asılan bir balıkçı ağının, çamurlu çizmeleriyle balıkçılar tarafından kesilmesiyle gerçekleşmesi, bardağı taşıran son damla olur (Roditi, '' Abidine'', 1).
Sayfa 30 - Kırmızı KediKitabı okudu
Reklam
alaylı vs. mektepli..
İstanbul'da ressamların arasındaki rekabet çok sıkıydı. Bir örnek vermek gerekirse, Patmore'un aktardıklarına göre, kıdemli ressamlar, "Türk Douanier Rousseau"su olarak bilinen İbrahim Balaban'ın yoluna taş koymaya çalışıyordu; sebepse, Balaban'ın resmi akademide değil de hapishanede Nazim Hikmet'le çalışarak öğrenmesiydi.