Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Ebu'l Hasan el-Amiri

Ebu'l Hasan el-AmiriKitabü'l-Emed Ale'l-Ebed yazarı
Yazar
9.0/10
4 Kişi
23
Okunma
3
Beğeni
2.230
Görüntülenme

Ebu'l Hasan el-Amiri Gönderileri

Ebu'l Hasan el-Amiri kitaplarını, Ebu'l Hasan el-Amiri sözleri ve alıntılarını, Ebu'l Hasan el-Amiri yazarlarını, Ebu'l Hasan el-Amiri yorumları ve incelemelerini 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Büyük alim Ebû’l Hasan el-Âmirî kader konusunda tarih boyunca yaşanan tartışmaları son derece dikkatli ve ayrıntılı bir şekilde ele alıyor.
Kapı yayınları
Bu öylesine önemli, öylesine temel bir soru ki, geçmişten günümüze uzanan çizgide, Îmam-ı Gazzâlî, Îmam-ı Eş’arî, Îmam-ı Mâtürîdî başta olmak üzere, pek çok âlim tarafından izah edilmeye çalışıldı.
Kapı yayınları
Reklam
İnsan kaderin mahkûmu mudur yoksa kendi kaderini kendisi mi çizer? Yüzyıllardır İslam bilginleri tartışıyorlar..
Kapı yayınları
Reklam
İnsan kaderin mâhkumu mudur, yoksa kendi kaderini kendisi mi çizer.
İman aklın, küfür hayalin sonucudur.
Ebu'l Hasan el-Amiri
Ebu'l Hasan el-Amiri
252 syf.
10/10 puan verdi
·
Beğendi
·
3 günde okudu
Haşir Bahsi "Sonsuzluk Peşinde"
İslam tarihinde ilmî ve fikrî faaliyetleri açısından en parlak dönem kabul edilen Hicrî dördüncü asrın (m. 10. yy.) İslam düşünürleri arasında önemli bir yere sahip olan Âmirî, Kindî ekolüne bağlı bir düşünür olarak temâyüz etmiş ve Şehristânî (548/1153) tarafından "Büyük İslam Filozofları" listesine yerleştirilmiştir. Âmirî alemin
Kitabü'l-Emed Ale'l-Ebed
Kitabü'l-Emed Ale'l-EbedEbu'l Hasan el-Amiri · Türkiye Yazma Eserler Kurumu · 201716 okunma
Kul, en genel noksanlıktan en özel mükemmelliğe doğru, aşama aşama ilerlemeye sevk edilmiştir.
Sayfa 234 - Türkiye Yazma Eserler Kurumu BaşkanlığıKitabı okudu
Reklam
Allah’ın canlı olma şerefiyle desteklemiş olduğu varlıklar, yaratılışları itibariyle üç sınıfa ayrılmaktadır: [1] Topraksal canlılar, ki bunlar kendilerine özgü fiillerini ancak içgüdüsüyle (el-ma‘rifetü’t-tabî‘iyye) icra etmektedirler. [2] Rûhânî canlılar, ki bunlar kendi karakteristik fiillerini yalnızca aklî bilgiye göre ifa etmektedirler. [3] İnsanî cevher, ki bu ise fiillerini hem tabîî hem de aklî olarak, her ikisiyle birlikte gerçekleştirmektedir.
Sayfa 224 - Türkiye Yazma Eserler Kurumu BaşkanlığıKitabı okudu
[Allah’a ait] Hâkimiyet de ancak dört sıfatın toplamıyla gerçek olabilir: Birincisi, O’nun varlığının zorunlu (vâcibü’l-vücûd) olması gerekir. Çünkü O’nun varlığı mümkün (mümkinü’l-vücûd) olsaydı o zaman O, gerçek egemen olmazdı. İkincisi, O’nun, zâtında tek (vahdâniyyü’z-zât) olması. Çünkü O’na benzeyen bir eşi olsaydı o zaman O, gerçek egemen olmazdı. Üçüncüsü, O’nun gücünün geçerli (nâfizü’l-kudre) olması. Çünkü O, herhangi bir zayıflıkla güçsüz bırakılsaydı gerçek egemen olmazdı. Dördüncüsü ise, O’nun kusursuz hikmet sahibi (tâmmü’l-hikmet) olması. Çünkü O, az da olsa bilgisiz olsaydı gerçek egemen olmazdı.
Sayfa 222 - Türkiye Yazma Eserler Kurumu BaşkanlığıKitabı okudu
Mütahayyile gücü, yanlış inanç için elverişli olabildiği gibi doğru inanç için de elverişli olabilir. Akletme gücü ise yalnızca doğru inanç için elverişli olabilir.
Sayfa 220 - Türkiye Yazma Eserler Kurumu BaşkanlığıKitabı okudu
Fısk ise zanna dayalı inanç ile birlikte, amelleri Allah rızası için yapmamayı alışkanlık edinmesidir. Fıskın mahalli ise amelî güçlerden olan arzu (müşevvika) gücüdür. O halde mutlak olarak, her muttakî şüphesiz ki aynı zamanda mü’mindir. Bununla birlikte her mü’min mutlak olarak aynı zamanda muttakî değildir.
Sayfa 220 - Türkiye Yazma Eserler Kurumu BaşkanlığıKitabı okudu
Îman hakikatte kesin (yakînî), doğru (sâdık) bir inançtır ve onun mahalli temyîz [ayrım yapma] güçleri içerisinde olan akletme gücüdür. Küfür ise hakikatte kesin olmayan (zannî), yanlış (kâzib) bir inançtır; onun mahalli de temyiz güçleri içerisinde olan tahayyul gücüdür. Takvâ ise bir kimsenin, kesin inanç ile birlikte amellerini Allah rızası için yapmayı alışkanlık edinmesidir. Takvânın mahalli de amelî güçlerden olan yönetme (müdebbira) gücüdür.
Sayfa 220 - Türkiye Yazma Eserler Kurumu BaşkanlığıKitabı okudu
173 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.