Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur

El-Begavi

10.0/10
1 Kişi
6
Okunma
4
Beğeni
314
Görüntülenme

El-Begavi Sözleri ve Alıntıları

El-Begavi sözleri ve alıntılarını, El-Begavi kitap alıntılarını, El-Begavi en etkileyici cümleleri ve paragragları 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Sübhanallah ilim çok geniş..
Rivâyet edildiğine göre bir adam ibn Abbas'a "Esselamu aleykum ve rahmetullahi ve berakatuhu" diye selam verir ve sonuna baska bir şey daha ekler. Bunun üzerine ibn Abbas "Selam berakatuhu'da biter"uyarısında bulunur. (İmam Malik)
Sayfa 264 - 2.ciltKitabı okuyor
“Ey Âdemoğulları! Her mescidde ziynetlerinizi üzerinize alın ve yiyin,için; fakat aşırıya gitmeyin, çünkü O, aşırıya gidenleri sevmez.” (A’râf,31) Ve yiyin: Eti de yağı da yiyin. İçin: Sütü için. Fakat aşırıya gitmeyin: Allah'ın helal kıldığı et ve yağ gibi şeyleri haram kılarak aşırıya gitmeyin. Çünkü O,aşırıya gidenleri sevmez. İbn Abbas(radıyallâhu anhumâ) şöyle der: "Dilediğini ye, dilediğini giy. Seni günaha düşüren iki haslet vardır: Aşırılık ve zan." Ali İbn Hüseyn İbn Vâkid şöyle demiştir: "Allah tıbbın tamamını yarım âyette bir araya getirmiştir: Yiyin, için; fakat aşırıya gitmeyin."
Sayfa 58 - 3.cilt, A’râf süresiKitabı okuyor
Reklam
Kendi dininden olmasa bile akrabaya iyilik;
272- Onlara hidâyet vermek senin görevin değildir, fakat Allah dilediğini hidâyete ulaştırır. Malınızdan ne verirseniz kendiniz içindir. Sadece Allah'ın rızasın umarak verin. Maldan ne verirseniz size eksiksiz olarak karşılığı verilir ve haksızlığa uğramazsınız. Onlara hidâyet vermek senin görevin değildir: Kelbi söyle der: Müslümanlardan bazılarının Yahudilerle akrabalıları vardı. İslam'dan önce onlara infakta bulunuyorlardı. Müslüman olduktan sonra onlara vermeyi hoş görmediler, bunun üzerine bu âyet indi."
Sayfa 473 - 1.kitapKitabı okuyor
“De ki "Ey kavmim,üzerinde bulunduğunuz yol neyse onda devam edin;ben de kendi yolumda devam edeceğim. Güzel sonun kime ait olduğunu ileride göreceksiniz. Zira zâlimler başarıya ulaşamazlar.” Şu var ki güzel sonun: Cennet'in Kime ait olduğunu ileride göreceksiniz. Zira zâlimler başarıya ulaşamazlar. İbn Abbas (radiyallâhu anhuma); "Bu, beni inkâr eden ve şirk koşanlar mutlu olamazlar, anlamındadır" demiştir. Dahhâk ise "Başarıya ulaşamazlar,anlamındadır" der.
Sayfa 8 - 3.cilt, en’âm suresiKitabı okuyor
Şüphesiz ki ibrahim çok yumuşak kalpliydi
114- İbrahim'in babası için olan istiğfarı, yalnızca ona verdiği bir söz sebebiyleydi. Onun Allah’ın düşman olduğu kendisi için açıklık kazanınca ondan uzaklaştı. Şüphesiz ki ibrahim çok yumuşak kalpliydi,hilm sahibiydi. “Şüphesiz ki ibrahim çok yumuşak kalpliydi,hilm sahibiydi.” Ayette geçen "evvâh" kelimesinin ne anlama geldiği hususunda farklı görüşler vardır. Bir hadiste "Evvâh olan kişi, huşu duyan ve yalvarandır" denilmiştir.(Taberi) Abdullah b. Mesud (radiyallahu anh) "Çok dua edendir" der. İbn Abbas (radiallâhu anhumâ) "Çok tevbe eden mü’mindir" demiştir. Hasan Basri ve Katâde "Allah'n kullarına merhamet edendir" derler. Mucâhid "Yakin sahibi olandır" der. Yine ikrime de "Habeş dilinde yakin sahibi demektir" der. Ka'b el-Ahbâr "Çok âh diyendir.İbrahim (aleyhisselâm) da'Âh demenin fayda vermeyeceği gün gelmeden âh Cehennem!' derdi. Bazıları da "Günahlardan dolayı çok âh çeken" olduğunu söylemişlerdir. Ukbe b. Âmir "Allah'ı çok zikreden anlamındadır" demiştir. Said ibn Cübeyr' den "Çok tesbih eden" aynica "Hayn ögreten" anlamında olduğunu söylediği rivayet edilmiştir. Nehai "İnce anlayış sahibi anlamındadır" der. Atâ "Allah'in hoşlanmadığı her şeyden dönendir" demiştir.Yine "Ateşten korkan" dediği de aktarılmıştır. Ebû Ubeyde "Tasa ve korku dolayısıyla çok âh çeken, yakin sebebiye yalvaran" diyerek yalvarmasının yakin ve taatlere bağlılık dolayısıyla olduğunu söylemiştir.
Sayfa 420 - 3.cilt,Tevbe suresiKitabı okuyor
Allâh'tan Korkan Zulüm Etmez...
Hasan Basri'ye bir adam geldi ve şöyle dedi: Benim çok sevdiğim bir kızım var ve onunla evlenmek için birçok kişi benden ricada bulundu kızımı kiminle evlendirmemi tavsiye edersin? Hasan Basri : "Kızını Allah'tan korkan bir kimseyle evlendir eğer kızını sever ve ondan memnun kalırsa kızına ikramda ve hürmette bulunur eğer öfkelenirse ona zulüm etmez" dedi.
Reklam
Fatiha suresinin tefsiri;
Hişâm ibn Zühre'nin azadlısı Ebu Saib şöyle der: Ebu Hüreyre’nin(radiyallâhu anh) şöyle dediğini işittim: Rasûlullah (sallallahu aleyhi ve sellem) şöylededi: "Kim Ümmül-Kitab'ı okumadan namaz kılarsa namazı tamam olmaz" Ben: "Ey Ebû Hureyre ben bazen imamın arkasında kılıyorum" dedim, kolumu tuttu ve "Ey Fahrisi, içinden oku. Ben Rasûlullah'in (sallallahu aleyhi ve sellem) şöyle dediğini işittim: "Allah azze ve celle şöyle dedi: Namazı, kendim ve kulum arasında ikiye böldüm. Yarısı benim,yarısı da kulum içindir. Ona istemiş olduğu verilir.” Rasulullah (sallallahu aleyhi ve sellem) şöyle dedi: "Okuyunuz,kul "Elhamdulillahi Rabbilalemin' dediğinde Allah 'Kulum bana hamd etti’ der. Kul "Errahmanirrahim'dediğinde Kulum beni övdü der. Kul Maliki yeumiddin' dediğinde Allah 'Kulum beni vüceltti (tazimde bulundu)' der. Kul 'Iyyake na'budu ve iyyake nestein' dediğinde Bu yet benimle kulum arasındadır, kuluma istediği vardır' der. Sonra kul 'ihdina sirâtel mustakim.Siratellezine en'amte aleyhim, gayril mağdubi aleyhim veladdallin' der. Allah Bunlar kulum içindir, kulum için istediği vardır' der" dedi. (Müslim)
Kays İbn Ebi Hâzim şöyle der: Ebû Bekir es-Sıddîk’in (Radiyallahu anh) şöyle dediğini duydum: "Ey insanlar,sizler'Ey iman edenler! Kendinizi (günahlardan koruyun);siz hidâyet üzere olduğunuz takdirde,sapan kimseler size zarar veremez"âyetini okumaktasınız. Ben ise Rasulullah’ın (sallallahu aleyhi ve sellem) şöyle dediğini duydum: "İnsanlar bir münker görüp de onu değiştirmediklerinde, Allah'ın azabıyla onları kuşatması yakındır." (Ebu davud)
Sayfa 19 - 2.kitapKitabı okuyor
KUR'ÂN OKUMANIN FAZİLETİ;
Ebû Musa el-Esari' den (radiyallâhu anh): Rasûlullah (sallallâhu aleyhi ve sellem) şöyle derdi: "Kur'ân okuyan mümin turuncaya benzer, tadı da hoştur, kokusu da hoştur. Kur'ân okumayan mümin hurmaya benzer, tadı hoştur ancak kokusu yoktur. Kur'ân okuyan facir kimse reyhana benzer, kokusu hoştur ancak tadı yoktur. Kur'ân okumayan facir kimse ise Ebû cehil karpuzuna benzer, hem tadı acıdır hem kokusu yoktur.” (Buhari)
Günahı (ism)içtim,aklım yolundan çıktı, Günah işte akıllar böyle yok eder.
Sayfa 59 - 3.cilt, A’râf süresiKitabı okuyor
Reklam
Bakara suresi 109 cu ayetin tefsirinden
Huzeyfe (radıyallahu anh) şöyle dedi: "Bana gelince, rab olarak Allah'tan, nebi olarak Muhammed'den (sallallahu aleyhi ve sellem), din olarak İslam'dan, önder olarak Kur'an'dan, kıble olarak Kabe'den, kardeş olarak mü'minlerden razı oldum."
Sayfa 184 - 1 ci ciltKitabı okuyor
Yusuf Suresi
66-“Babalarının emrettiği yerden girdiler, (elbette) bu onlardan hiçbir şeyi uzaklaştıracak değildi, ancak bu, Yakub'un içindeki bir isteği açıklamasıydı. O bizim öğretmemiz dolayısıyla ilim sahibiydi, fakat insanların çoğu bilmezler.” Babalarının emrettiği yerden girdiler: Farklı kapılardan girdiler. Söylendiğine göre burası el-Ferma şehriydi ve dört kapısı vardı. Onun bu kapılarından girdiler. **(elbette) Bu onlardan hiçbir şeyi uzaklaştıracak değildi:** Allah Yakub'un (aleyhisselâm) sözünün doğru oldugunu ifade etmiştir. Ancak bu, Yakub'un içindeki bir isteği açıklamasıydı: Babalarının duyduğu bir şefkatle onlara şefkat duymuş,bu yüzden böyle yapmamalarını istemiştir. O: Yakub bizim öğretmemiz dolayısıyla ilim sahibiydi: Yaptığı şeyler ilme dayalı şeylerdi, cahilce yapmıyordu. "O ilmiyle amel ederdi" denilmiştir. Süfyan şöyle der: "Bildiğiyle amel etmeyen âlim sayılmaz." "Ona öğrettiğimizi korurdu" anlamında olduğu da söylenmiştir. **Fakat insanların çoğu bilmezler.** Yakub'un (aleyhisselâm) bildiklerini bilmezler, çünkü onlar ilmi elde etmeye yönelmezler.
Sayfa 24 - Yusuf suresi,4.CiltKitabı okuyor
“Yetimlere mallarını verin,temizi pis olanla değişmeyin,onların mallarını kendi mallarınıza katarak yemeyin; zira bu büyük bir günahtır.” (Nisa,2) Şa’bi şöyle der: "Veli bu maldan ancak mecbur kalırsa yer.Bu zorunluluk durumunda ölü eti yemenin caiz olması gibidir."
Sayfa 137 - 2.ciltKitabı okuyor
Hz.Ömer...
Ömer İbnu’l-Hattab (radiyallahü anh) şöyle der: "Üç şeyde Rabbime muvafakat ettim veya şeyde Rabbim bana muvafakat etti. Dedim ki "Ya Rasûlallah! ibrahim'in (aleyhisselâm) makamını namaz yeri edinsen?" bunun üzerine Allah'u Teâla ; ”İbrahim'in makamını namaz veri edinin"âyetini indirdi. Dedim ki: "Ya Rasûlallah! Senin yanına iyisi de kötüsü de giriyor. Müminlerin annelerine emretsen de örtünseler?" bunun üzerine Allah'u Teala örtünmeyle ilgili âyeti indirdi. Bir gün bana Rasulullah’ın (sallallahu aleyhi ve sellem) eşlerinden bazılarına kızdığı bilgisi ulaştı. Onların yanına girdim ve "Ya buna son verirsiniz,ya da Allah sizin yerinize ona daha hayırlılarını verir" dedim. Bunun üzerine Allah'u Teala "Eğer sizi boşarsa, umulur ki Allah ona sizen daha hayırlı eşler verir..." (Tahrim 5)âyetini indirdi.(Buhari) Omer ibnu’l-Hattab (Radiyallahu anh) syle der: "Üç şeyde Rabbime muvafakat ettim. Dedim ki "Ya Resulallah! İbrahim’in makamını namaz yeri edinsen?" bunun üzerine Allah'u Teala "İbrahim’in makamını namaz yeri edinin" âyetini indirdi. (Buhari)
Sayfa 201 - 1.kitapKitabı okuyor
Fâsıklar…
53- De ki "İster gönüllü, isterse gönülsüz olarak verin, sizden kabul edilmeyecektir, zira siz fâsıklar oldunuz. 54- Onların verdiklerinin kabul edilmemesinin sebebi, Allah’ı ve Resul’ünü inkâr etmeleri, namaza tembel tembel gelmeleri ve mallarından istemeyerek vermeleridir. 55- Onların mallar ve çocukları seni yanıltmasın. Allah bu
Sayfa 356 - 3.cilt,Tevbe Suresi.Kitabı okuyor
40 öğeden 16 ile 30 arasındakiler gösteriliyor.