Ian Watt

Romanın Yükselişi yazarı
Yazar
7.6/10
15 Kişi
55
Okunma
6
Beğeni
1.353
Görüntülenme

Ian Watt Yorumları ve İncelemeleri

Ian Watt yorumları ve incelemelerini, Ian Watt kitabı hakkındaki okur görüşlerini , Ian Watt puanlarını 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
365 syf.
·
Puan vermedi
“Faust, Don Quijote ve Don Juan'ın ayırt edici özel­likleri, içlerinde Rönesans'ın ilerici ve bireyci dürtülerini taşımalarıdır; üçü de başkalarına aldırmaksızın kendi yolundan gitmek istemektedir. Fakat kendilerini Karşı­ Reform güçleriyle hem ideolojik hem de siyasi olarak ters düşmüş bulur ve bu suçtan ötürü cezalandırılırlar. Elbet­te, günahkarlar her zaman azizlerden daha ilginçtir. Robinson Crusoe 'yu ise Karşı-Reform döneminin ar­ dından ortaya çıkan yeni iktisadi, dini ve toplumsal tu­ tumları diline dolamış hünerli bir hatip gibi görebiliriz; ayrıca bireyciliğin gelişmesi bağlamında, daha geç bir ta­ rihte -1719'da- yazılmış olması, kitabın genel savını güç­lendiriyor.“ Çok ilgi çekici ve aydınlatıcıydı. Edebiyatla ilgiliyseniz çok seveceksiniz.
Modern Bireyciliğin Mitleri
Modern Bireyciliğin MitleriIan Watt · Boğaziçi Üniversitesi Yayıncılık · 201418 okunma
365 syf.
·
Puan vermedi
IAN WATT/MODERN BİREYCİLİĞİN MİTLERİ (FAUST,DON QUİJOTE,DON JUAN,ROBİNSON CRUSOE)Boğaziçi Üniv. Yayınları/355 sy. Bizler çoğunlukla Robinson Crusoe’yu bir roman olarak düşünmeyiz. Defoe’nun bu ilk uzun kurmaca eseri, sanki doğal olarak uygarlığımızın büyük mitleri olan Faust, Don Juan ve Don Quijotte’yle aynı kefeye yerleşmiş görünüyor. Bu
Modern Bireyciliğin Mitleri
Modern Bireyciliğin MitleriIan Watt · Boğaziçi Üniversitesi Yayıncılık · 201418 okunma
Reklam
64 syf.
·
Puan vermedi
·
3 saatte okudu
Hap niyetine romanda gerçekçilik
'Romanın Yükselişi' eserinin giriş bölümünde yer alan bu ilk incelemesinde; Rönesans ile başlayıp Descartes ve Locke ile devam eden çağdaş düşüncenin, yeni bir edebi tür olarak romanın doğusundaki payını vurgular Watt. Başlangıcı Defoe, Richardson ve Fielding'in eserleri olarak kabul eder. Romandaki gerçekçiliği sunuş tarzıyla ve biçimsel kurallara bağlı kalmayışıyla açıklar. Bu 3 yazarın önemli farkı, kahramanlarını bireyselleştirip zaman ve mekan boyutuna büyük önem vermelerindedir. Göndergesel olarak romanda kullanılan dili, çevrilmesi en kolay edebi tür olmasının sebebi olarak açıklar. Watt'ın romandaki biçimsel gerçekçilik yaklaşımına Barthes, Yapı Söküm çözümünde anlamsız işaretlemeler ile betimleme farkıyla estetik gerçekçiliğin peşinde izini sürer. Falubert'in romanındaki küçük bir betimlemesindeki anlamsız arka plan barometresini merkeze alarak gerçekçiliği sorgular. Göndergesel Yanılgı dediği, en gerçekçi anlatılarda bile gerçekçi olmayan yollardan ilerlenebilmesi durumunu, edebiyatın sanat yapıtı olabilmesi olarak vurgular. İki büyük edebiyat eleştirmeninin eserlerinden alınmış kısa fakat faydalı bir derleme: Hap niyetine...
Gerçekçilik ve Romansal Biçim
Gerçekçilik ve Romansal BiçimRoland Barthes · Yirmi Dört Yayınları · 20066 okunma