Mehmet Eryılmaz

Mehmet Eryılmaz

YazarÇevirmen
9.1/10
13 Kişi
·
17
Okunma
·
0
Beğeni
·
353
Gösterim
Adı:
Mehmet Eryılmaz
Unvan:
Senarist, Yönetmen
Mehmet Eryılmaz, Marmara Üniversitesi Radyo Televizyon bölümünden mezun oldu. Mimar Sinan Üniversitesi Sinema–TV bölümünde öğrencilik yaptı. Kısa film, deneysel ve belgesel filmler üzerinde yoğunlaştı. Sinema üzerine yazılar yazdı, birçok reklam filmi ve klip yönetmenliği yaptı.

Son yıllarda, “Türk Musikisi” üzerine yaptığı kültürel içerikli filmler “Nazım Hikmet Şarkıları” ve “Bedr” filmiyle tanındı. ”İklimler” filminde rol aldı. “Hazan Mevsimi” ilk uzun metraj filmidir. “İstanbul’da Bayram Sabahı” ve “Refik Ahmet Sevengil RAS” son iki yılda ürettiği dramatik belgesel filmlerdir. Yerli ve yabancı birçok festivale katıldı. Jüri üyelikleri yaptı. Sinema alanında 13 ödülü sahibi.

2012 Aydınlık Bir Adam - Refik Ahmet Sevengil (Belgesel)
2011 İstanbul'da Bayram sabahı (Belgesel)
2008 Hazan Mevsimi (Kurmaca)
2007 İklimler (Oyuncu)
2005 Türk Musikisi Ustaları (Belgesel)
2002 Nazım Hikmet Şarkıları (Belgesel)
1994 Bedr-Sinemada Bir Dolunay (Belgesel)
1993 Seviyorum Ergo Sum (Kısa Film)
1991 Sessiz (Kısa Film)
1989 Gençlik dramaları 4 kısa film (Kısa Film)
"Birisi ölür üzülmezsiniz, sonra sandalyeye asılı hırkasını görürsünüz, o hırkanın duruşu kalbinize oturur."
"Sizce "üçüncü dünya" neresi, nasıl bir şey?

—Sanayileşmiş ve coğrafi Batı dışında kalan hemen her şey. Batı'nın artık coğrafi değil, ideolojik bir kavram olduğu söylenir. Kültürel anlamda Japonya'nın da üçüncü dünyaya dahil olduğunu düşünüyorum. Orada da reklamlarda Avrupalı mankenler kullanılıyor. Beyaz olmak, Avrupai olmak orada da çok revaçta."
"Az gelişmiş ülkelere has çifte standardın en somut göstergelerinden biri de, kendi ülkesinde aşağılanan bir davranışı, bir batılı yaptığında bu davranışa hemen hayran olunmasıdır. "
Bir ortamda mütevazi olmaya kalkarsanız saygı hemen azalmaya başlar, hissederseniz. Kültürün bütün elemanları insanları şişinmeye, öğünmeye, defolarını gizlemeye itiyor. Bu da çok ağır bir yük taşımamıza neden oluyor.
—Türk aydının şu çok tartışılan konumu yani kimlik sorunu, Doğu ile Batı arasında kalışından mı kaynaklanıyor? Aslında bu kesişme noktası düşünsel zenginliğin de bir kaynağı olamaz mı?
— Durum Doğu ile Batı arasında kalmaktan çok Türkiye'nin üçüncü dünya konumundan kaynaklanıyor. Arjantin ua da Meksika aydınınında bizden farklı durumda olduğunu sanmıyorum. Sonuçta az gelişmiş ülkeler, kültürünü yıllardır türlü yollarla dayatan Batı'ya öykünüyorlar. Emperyalizm, az gelişmiş ülkelerin, kendi kültür ve geleneklerini hafifçe utanılması gereken şeylermiş gibi hissetirmeyi başarmıştır. Üstelik bu etki öncelikle kendisiyle iletişim kurma olanakları daha gelişmiş olan üçüncü dünya aydınları ve entellektüelleri üzerinde etkili olur.
"Karşımızdakini olduğu gibi görmeyip onu tanrılaştırmak... Sonra da sanki böyle bir tanrı olabilirmiş de, olmuyormuş gibi ona kızmak. Bana biraz haksızlık etmiyor musun?"
İyi film ne ifade ediyor?
Bence iyi film belli bir estetik ve aglaki duyarlikla derine işleyen bir cozumlemeyi bir araya getirebilen filmdir
211 syf.
·Beğendi·10/10
Filmlerini muğlaklık ile nitelendirdiğimiz bir yönetmenin, kitapta yer alan ilk söyleşisinden son söyleşisine kadar neredeyse aynı şeyleri söylediğini, her bir eserinin aynı içtepiden beslendiğini görmek şaşırtıcı gelebilir, ancak sinemada "auter" kavramı da tam böyle bir durumu açıklar aslında. Esin kaynağının sinemadan daha çok edebiyat olduğunu da açıkça görebiliyoruz Ceylan'ın.
Ayrıca, filmlerinden çok neden yönetmenlerini anlamamız gerektiğine de çok güzel vurgulamış bir çalışma olmuş.Nice çalışmaların; Zeki Demirkubuz, Semih Kaplanoğlu gibi yönetmenlerimiz içinde olması temennisiyle...

Yazarın biyografisi

Adı:
Mehmet Eryılmaz
Unvan:
Senarist, Yönetmen
Mehmet Eryılmaz, Marmara Üniversitesi Radyo Televizyon bölümünden mezun oldu. Mimar Sinan Üniversitesi Sinema–TV bölümünde öğrencilik yaptı. Kısa film, deneysel ve belgesel filmler üzerinde yoğunlaştı. Sinema üzerine yazılar yazdı, birçok reklam filmi ve klip yönetmenliği yaptı.

Son yıllarda, “Türk Musikisi” üzerine yaptığı kültürel içerikli filmler “Nazım Hikmet Şarkıları” ve “Bedr” filmiyle tanındı. ”İklimler” filminde rol aldı. “Hazan Mevsimi” ilk uzun metraj filmidir. “İstanbul’da Bayram Sabahı” ve “Refik Ahmet Sevengil RAS” son iki yılda ürettiği dramatik belgesel filmlerdir. Yerli ve yabancı birçok festivale katıldı. Jüri üyelikleri yaptı. Sinema alanında 13 ödülü sahibi.

2012 Aydınlık Bir Adam - Refik Ahmet Sevengil (Belgesel)
2011 İstanbul'da Bayram sabahı (Belgesel)
2008 Hazan Mevsimi (Kurmaca)
2007 İklimler (Oyuncu)
2005 Türk Musikisi Ustaları (Belgesel)
2002 Nazım Hikmet Şarkıları (Belgesel)
1994 Bedr-Sinemada Bir Dolunay (Belgesel)
1993 Seviyorum Ergo Sum (Kısa Film)
1991 Sessiz (Kısa Film)
1989 Gençlik dramaları 4 kısa film (Kısa Film)

Yazar istatistikleri

  • 17 okur okudu.
  • 20 okur okuyacak.