Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur

Osman Gürbüz

Osman GürbüzKarguy yazarı
Yazar
8.1/10
16 Kişi
28
Okunma
1
Beğeni
1.423
Görüntülenme

Osman Gürbüz Gönderileri

Osman Gürbüz kitaplarını, Osman Gürbüz sözleri ve alıntılarını, Osman Gürbüz yazarlarını, Osman Gürbüz yorumları ve incelemelerini 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Mevlânâ, henüz çocukluktan kurtulamayanlara cinsi yakınlaşma zevkinin ancak "helva gibi tatlı" diyerek anlatılabileceğini, oysa helva ile cinsi yakınlaşma zevki arasında çok büyük fark olduğunu belirtir. Onun henüz Mesnevî'sinin başında, "iştiyak derdini anlatmak için, ayrılıktan parça parça olmuş sîne istiyorum" demesi aşkın ancak ehlince anlaşılabileceğini belirtir.
Hamdi Yazır'a göre "saygısız bir alaka, severken sevilmek arzusundan ve sevilmemek korkusundan heyecan duymayan, kaybolmasından korku ve endişe duyulmayan laubali bir alaka, muhabbet değil bir eğlencedir. En yüksek, en hassas sevgi, en küçük bir itiraz şaibesine yer birakmamak için titreyen ve bu titreyişten en yüksek bir edep ve terbiye ilhamı alan kalbin muhabbetidir. Korkusuz bir sevgi doğru olmayıp âşığın kalbi, en büyük harp çatışmalarında daha heyecanlı, en büyük zevk sahnelerinden daha neşelidir."
Reklam
Zıddın zıddıyla dostluğu Ebulhasen Harekânî gibi ünü dünyaya yayılmış bir velinin huysuz mu huysuz eşiyle birlikteliği gibi şaşırtıcı, Muhammed Harzemşah'ın oldukça bağnaz Rafizilerin yaşadığı Sebzevar halkından, "bana şehrinizden Ebubekir isimli birini getirin" demesi gibi gariptir. Bir kuş kendi cinsinden olmayanla nasıl uçar? Cinsi olmayanla birlikte olmak mezardır, kabirdir.
İlahlığın anlamında son derece muhabbet sözkonusudur. Mabud, en yüksek mahbub(maşuk)tur.
"Herkesin bir toprağın/güzelin önünde elbisesi yırtık. Halbuki bu toprak, ilâhi güzellikten bir yudumdur."
etrafındaki her şeyi kendine boyamasıyla aşk.
İslam öncesi Arap şairleri, şiirlerine, çölde konup geçtikleri yerlerdeki kirli ocak taşları ve sönmüş külleri anarak başlarlardı. Çünkü bu taşlar ve küller, sevgiliyi hatırlatan, ona ulaşmayı sağlayan çok değerli hatıralardı. Aşığın muhayyilesinde onu gören, işiten, onunla birlikte olan bu varlıkların çok özel yerleri vardı.
Reklam
Aşk, ifrat yere muhabbet eylemektir. Muhabbet ise, nefsin kemâl idrak ettiği bir şeye öyle bir meylidir ki ona yaklaşmak için gerekli sebepler ve araçlara sevk eder.
Sayfa 16 - asım efendi, kamus; elmalılı hamdi, hak dini kur'ân dili.Kitabı okudu
"Sevimli güzellerin yüzünde bir yudum var, o zaman o saf şarap nasıldır? Bunu/topraklıyı dilinle yalıyorken, onu topraksız görürsen nasıl olursun? Ölüm vaktinde o safa yudumu bu beden toprağından ölümle ayrılınca, geriye kalanı sen hemen defnediyorsun. Böylesine çirkinlik onunla nasıl buluşmuştur. Can, güzelliğini bu leş olmadan gösterse ben, o kavuşmanın güzelliğini söyleyemem. Ay bulut olmadan ışığını gösterirse, o ululuk anlatılamaz."
Avrupa'nın İslam'a olan ilgisi merak değildir. Hristiyanlığın karşısındaki tektanrıcı, askeri bakımdan zorlu bir rakipten duyulan korkudur.
Reklam
Sosyoloji biyoloji değildir. Parça parça sosyal ilimler vardır. Çünkü insanı kinlerinden, sevgilerinden soyamayız.
Bizim talihsizliğimiz, Kartaca'nın tarihini Roma'dan dinlememizdir. C. Meriç, sosyoloji notları
Şükür ve sabır içinde senin yaratmana aşığım; yaratılmış/yapılmış olana putperest gibi nasıl aşık olurum. Allah'n yaratmasına aşık olan, haşmetlidir; onun yarattığına/yaptığına aşık olan, kafirdir.
104 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.