Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Sercan Çalcı

Sercan ÇalcıGerçeğin Belleği yazarı
Yazar
Çevirmen
0.0/10
0 Kişi
3
Okunma
2
Beğeni
995
Görüntülenme

Sercan Çalcı Gönderileri

Sercan Çalcı kitaplarını, Sercan Çalcı sözleri ve alıntılarını, Sercan Çalcı yazarlarını, Sercan Çalcı yorumları ve incelemelerini 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Belli ki herkes düşünebiliyor olsa da varolma hakkı yalnızca bazılarına ait olabiliyor.
Reklam
"Yaralarım benden önce de vardı, ben onları bedenimde taşımak için doğmuşum."
Joe Bosquet
Aristoteles’e göre, madde bakımından oğul önce, baba ise sonradır; yani baba önce oğul olmalıdır, bir başkasının oğlu olmalıdır. Forma geldiğindeyse bu ilişkinin terimlerini tersine çevirir ve baba önce, oğlun ise sonra olduğunu düşünür.
Stoacı düşünceye göre "Ağaç yeşildir" önermesi, bir özne veya töz(ağaç) ile bir yüklem veya sıfatın (yeşil-dir) birleşimini değil, bir bedenli (Ağaç) ile bir bedensizin (Yeşil) ya da bir neden ile olay-etkinin buluşmasını ifade eder.
Don Kişot'a göre, bir kararsızlık anında iyilikten ve merhametten yana olmayan hiçbir kararda adalet aranamaz.
Reklam
Platon’un düşüncede kurduğu hiyerarşi, onun toplum ve devlet kuramından bağımsız olmadığı gibi, köleci bir toplumun felsefesinin bilinçdışına nakşettiği ilerden yoksun değildir.
Yaratıcı bir aşkınlıktan koparılıp kendisindeki çoklukla baş başa bırakılan bir Ben neye benzer?
Ortaçağda cadı olduğu düşünülen kadınlar ellerinden ve ayaklarından bağlanıp göle atılıyorlar, suda boğulup ölürlerse cadı olmadıkları anlaşılıyor, eğer suyun üstünde kalırlarsa cadı olduklarına hükmedilip yakılıyorlardı. Karar vermenin paradoksal ve aporetik karakteri bu çok eski geleneklerin terk edilmesiyle ortadan kalktı mı?
Yasa, ancak kendi ihlaliyle birlikte var olabilmektedir, hatta yasa kendi kendisini ihlal etmek zorunda kalmaktadır.
Reklam
Yaşamı kendi hedefine oturtup, varoluşun en köhne biçimlerini dayatanlar, bize hep güzeli, iyiyi öğütleyenler değil mi?
Benim çözümlememe göre, çelişkiler "ya/ya da" kalıbıyla işler, yani bir bakıma ortak duyunun ve geleneksel mantığın yasalarına tabidirler. Paradokslar ise "hem/hem de" biçiminde çalışır.
"Yalan söylemek öğrenilmesi gereken bir dil oyunudur, diğerlerinin hepsi gibi"
Ludwig Wittgenstein
Gölgeler gezginsiz, hayaller kişisizdir, imgelerse birer hayalettir.