Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur

Toshihiko Izutsu

Toshihiko IzutsuKur'an'da Tanrı ve İnsan yazarı
Yazar
9.0/10
101 Kişi
392
Okunma
87
Beğeni
6,2bin
Görüntülenme

Toshihiko Izutsu Sözleri ve Alıntıları

Toshihiko Izutsu sözleri ve alıntılarını, Toshihiko Izutsu kitap alıntılarını, Toshihiko Izutsu en etkileyici cümleleri ve paragragları 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
İnsan kendisi hakkında bilgi sahibi mi?
İnsân kendi hakkında bilgiye sâhip olsa bile, kendini gene ancak genel bir tarzda bilir; hiçbir şeyi gözardı etmeksizin kendinin bütün ayrıntılarını kuşatabilecek bir tarzda kendi hakkında şumûllü bir bilgiye sâhip olması mümkün değildir.
Şumûllü: kapsamlı
İyi dinle, ey insan!
“And olsun ki, içinizden cihâd edenleri ve sabredenleri bilip tanıyalım diye sizi hep deneriz”
Reklam
Hakk mutlak olarak Hakk oluşunda tümüyle bağımsızdır; hiçbir şeye ihtiyâcı yoktur, kendinin dışında hiçbir şey aramaz. Ama Rabb olarak Hak, Rubûbiyyet’inin maksadına muhtaçtır; merbûb yoksa Rabb da zâhir olamaz. 
Reklam
Kur’ân’ın Allah’ın 99 İsmini ihtivâ ettiği kabûl edilmektedir.
Hakk Teâlâ: “Ve-lâkin insânların çoğu bilmezler” (VII/187) ve “…Velâkin insânların çoğu bilmezler. Onlar Dünyâ hayatının görünen yüzünü (zâhirini) bilirler17 ve onlar işin âhiretinden gâfildirler” (XXX/6-7) buyurmuştur.
“Allah’ın Rahmet’i bütün varlıklarda yaygın-dır” sözü, ontolojik açıdan, mevcûd olan her şeyin Allah’ın kendisine varlık bahşetmesiyle mevcûd olduğu anlamındadır. Bu söz her ne varsa, her şeyin İlâhî Rahmet’in himâyesi altında olduğunu ve bundan ötürü de her şeyin, temelde, mubârek (kutsal) olduğunu ve saadet içinde bulunduğunu (saîd olduğunu) da haber vermektedir.
Bok böceği, hoş bir kokusu olan gülün kokusundan (mizâcı dolayısıyla) tiksinir. Zîrâ bok böceğine göre gülün hoş bir kokusu yoktur.
Reklam
âlemdeki şeyler de iyi (hayr) ve kötü (şer) diye iki kategoriye ayrılmış olduklarından ötürü Hazret-i Mu-hammed de iyiden hoşlanan ve kötüden tiksinen bir tabîatta yaratıldı.
“Allah teneffüs etti” demek “Allah, Bâtın’ında bulunanı Ol! Kelimesi aracılığıyla zâhir kıldı. Böylece, O’nun kendisi de kendi Bâtın’ında iken bu sefer artık Zâhir olarak var olmağa başlar” demektir.
Ve muhakkak ki Rahmet, İlâhî Gazab’dan önce gelir (sâbık’dır). Hâlbuki sâbık olan daha önce var olandır. Buna göre kula Gazab erişip de onu hükmü altına aldığında, bu Gazab da ondan önce gelen Rahmet’in hükmüne ve etkisine tâbî olur. Böyle olunca da kul Rahmet’e kavuşur. Zîrâ Rahmet’in önüne geçen hiçbir şey yoktur.
Hakk’ın kendini her şeyde, yâni dışımızda ve içimizde mevcûd olan her şeyde izhâr etmesine İbn Arabî Kur’ân’dan bir âyeti delîl göstererek şu mütâlâada bulunmaktadır29. Allah (Kur’ân’da): “Yakında âyetlerimizi30 onlara âfakta ve nefislerinde göstereceğiz tâ ki onlarca da anlaşılmış olsun ki O gerçekten de Hakk’dır” (XLI/53) demektedir. Burada “âfak (ufuklar) daki âyetlerimiz”den maksat nefsinin dışında mevcûd olan31 her şeydir.
Her şeyden önce şunu bil ki Rahmet, vücûd verme bakımından, istisnâsız her şeye sârîdir, öyle ki elemlerin (özellikle de Cehennemdeki azabların) îcâdı (yâni vücûd bulması) dahi O’nun Rahmet’indedir.
695 öğeden 16 ile 30 arasındakiler gösteriliyor.