Yasin YILMAZ

Yasin YILMAZ
İnşaat Mühendisi
Uludağ Üniversitesi İnşaat Mühendisliği
Sivas
Sivas
148 okur puanı
Ağustos 2019 tarihinde katıldı
10/10
·328 syf.··
Beğendi
·
2025 3. kitabı
·
21 günde okudu
·
Okunma: 11 Haziran 2025 22:47
Kitabın ve yazarının yeterince tanınmadığını düşündüğümden (en azından ben tanımıyordum) ve son zamanlarda okuduğum en iyi kitaplardan olması sebebiyle bir inceleme yazmak istedim. Kitapta 1938-2002 arası Türkiye ve dünyanın yakın tarihine bazen de çok çok eskilere tanıklık ediyorsunuz. Dersim Olayları, 68 Kuşağı, askeri darbeler, idamlar, Hitler-Mussolini, Vietnam Savaşı vs. hepsini o kadar güzel yedirmişki hikayenin içerisine yazar. Hikayeyi anlatışı, tarihler ve mekanlar arasındaki geçişleri çok iyi. Az biraz tarih ile ilgiliyseniz tadından yenmez. Avdo ile mezar taşı yontuyor, bademlikte saklanıyor, mezarlıkta yaşıyorsunuz. Asteğmen Adem Giritli ile Fırat Nehri kenarındaki askeri operasyonlara katılıyor Miskal Hanım için günlük tutuyorsunuz. 7 adlı adamla dünyayı dolaşarak kimliğinizi arıyorsunuz. Güzel bir kitap. Siz iyisi mi okuyun... ...İyi okumalar... Taş ve Gölge Burhan Sönmez
Alıntı
Taş ve GölgeBurhan Sönmez · İletişim Yayınları · 2021959 okunma
Tatil planı hazırsa sıra okuma listenizde!
Bu yaz yanınızdan ayırmak istemeyeceğiniz kitapları sizin için bir araya getirdik. 💬 Siz olsanız bu listeden hangisiyle başlardınız?
9/10
·252 syf.··
Beğendi
·
2024 9. kitabı
·
15 günde okudu
·
Okunma: 10 Kasım 2024 21:56
Mektupların dönemin yaşantısı ve yazan kişinin ruhsal durumunu, kişilik özelliklerini en iyi yansıtan metinler olduğuna inanırım. Hiçbir kurgusal metin mektubun yerini tutamaz bence. Bu kitap Vincent Van Gogh'un ruhsal durumunu ve resime olan tutkusunu anlamak için mükemmel bir kaynak. Her ne kadar kitapta bahsetmese de Vincent'a ölen ağabeyinin ismi veriliyor. Benzer şekilde Salvador Dali de ölen ağabeyinin ismini alıyor ve bu durum kendi kimliklerinin oluşumunda çok etkili oluyor. Her gün evin yakınındaki mezarda kendi isminizi görmek.... Sürekli ölen ağabeyinin yerine konmak, onun kıyafetlerini giymek... Kitaptaki Vincent'ın 30'lu yaşlarına doğru ressam olmaya karar vermesi ve bu doğrultuda çalışması, eskizleri, renklerin karışımı vb. bölümler resimle uğraşan okurlar için daha ilgili çekici ve dikkate değer gelebilir. Vincent'ın hoşlandığı ev sahibinin kızı tarafından reddedilmesi, işinden ayrılması, dindar biri olarak gönüllü yaptığı vaizlikten işine aşık biri oluğu için uzaklaştırılması, parasız, yersiz yurtsuz bir şekilde kardeşi Theo'nun her ay gönderdiği parayla ressam olma çabaları ve tüm bunlar yaşanırken Vincent'ın çalışma azmi ve ruh hali beni daha çok etkiledi. Dindar bir kişiliğin olan Vincent'ın zaman içinde yaşadıklarından ötürü dinden soğuduğunu da sezinledim. Theo'nun evleneceğini öğrendikten sonra artık para gönderemeyeceğini düşünerek geçirdiği bunalım halini düşünmek bile çok üzücü. Bunca yoksulluk ve sefalete rağmen yemek ve giyecek gibi temel ihtiyaçlarından kesip kitaplara ve resme para ayırması, kitap okumadan yapamaması da çok ilginç bana. Bunu hangimiz yapabiliriz bugün ? Ressam olmak için çektiği tüm bu çileli yılların ardından istediği gibi resimlerini satamaması ayrıca üzüyor insanı. Okurun gerçekten üzüleceğiniz çok mektup var kitapta.
Edebiyat
Theo'ya MektuplarVincent Van Gogh · Yapı Kredi Yayınları · 20168,2bin okunma
...Başka Bir Evrende En Güzel Halinle...
10/10
·816 syf.··
Beğendi
·
2019 55. kitabı
·
9 günde okudu
·
Okunma: 01 Aralık 2019 21:31
Hem elimde okunacak kitapların azalması hem de 22/11/22 gibi münestesna bir tarihe denk gelmesi münasebetiyle geçmişte okuduğum bu kitabı, Kennedy suikastinin yıl dönümünde tekrar okudum ve bu özel günde bir inceleme yazmak istedim. (Bir kitabı 2 kez nadiren okurum). Stephen King hayranı biri olarak en sevdiğim kitaplarından biridir bu kitap benim için. Kennedy suikasti Stephen King`i çok etkilemiştir. Eski kitaplarından da çok net anlaşılır bu durum. O sebeple bu konu ile ilgili kitap yazarken ince eleyip sık dokumuş ve harika bir eser ortaya koymuş. "O" kitabına ve memleketimiz Derry de bol bol selam çakmış. (Bu da ayrı bir keyif gerçekten eski bir arkadaşınıza denk gelmek gibi) Zamanda yolculuğu, kelebek etkisini, olayları ve karakterleri öyle güzel ve gerçekçi işlemiş ki Sadie Dunhill`e üzülüyor, kızıyor, acıyor ve hatta aşık olabiliyorsunuz. (Dizide Sarah Godon`a çok yakışmıştı rol ) Sizi alıp 1960 lı yılların Amerika` sına götürüyor orda yaşatıyor. Bunları yaparken zamanın ekonomik, sosyal, toplumsal ve kültürel olaylarını da ince ince işliyor. (Kitabı okurken kitapta geçen şarkıları da dinlerseniz tadından yenmez). Diziyi izledim kitabı okumasam da olur demeyin okuyun, okutun... İyi okumalar. Derkenar : İncelemenin başlığı kitabın son sahnesine ithafen.... Stephen King 22/11/63
Edebiyat
22/11/63Stephen King · Altın Kitaplar · 20214,193 okunma
10/10
·239 syf.··
Beğendi
·
2022 2. kitabı
·
3 günde okudu
·
Okunma: 01 Mart 2022 21:26
Kitabın orijinal adı "Carrie" ama bizim Altın Kitaplar yine ismini beğenmeyip "Göz" diye değiştirmiş. Kitabın konusu telekinezi güçlere sahip olan Carrie' nin yaşadıkları, yaşattıkları... Yahu telekinezi işte kaşık büken, kağıt havalandıran birini anlatmışlardır, dememek lazım. Çünkü bu kitap; ailelerin çocuklar üzerindeki baskısı, çocuklardaki özgüven eksikliği, toplumun yozlaşması vb. gibi psikolojik ve sosyolojik durumların mükemmel bir şekilde işlendiği bir kitap.(Stephen King farkı) Kitapta makalelerden, gazetelerden, araştırma komisyonu kararlarından alıntılar okuyorsunuz ve bu da okuyucuya olayı gerçekten yaşanmışlık hissini yaşatıyor. Alışılmış Stephen King üslubunda bir kitap değil biraz yabancı gelebilir ama Stephen King ise her zaman okunur. ...İyi Okumalar...
Edebiyat
GözStephen King · Altın Kitaplar · 20238,2bin okunma
Ankara Güzel Ankara...Seni Görmek İster Her Bahtı Kara
10/10
·272 syf.··
Beğendi
·
2021 14. kitabı
·
5 günde okudu
·
Okunma: 17 Ağustos 2021 08:09
Zübük, ilk kez 1961 yılında yayımlanmış ve o dönemki Türkiye' yi, parti sistemini, araya adam koyup iş yaptırmayı ve milletin nasıl aldatıldığını mizahi ve derinlemesine bir şekilde anlatıyor. Peki geçen 60 senede ne değişmiş ? ....Hiçbir şey..... Halen işini yaptırmak isteyen Ankara' dan, hükümetten tanıdık bulmak için çalışıyor. İşin ehli dururken, tanıdıklar makam mevki sahibi oluyor. El altından paralar dönüyor...Vatandaş kandırılıyor, parası alınıyor, dolandırılıyor, hak etmeyenler hak etmedikleri yerlerde oturuyor. ...Torpil olmadan iş olmuyor... Zübükzade İbraam gibiler ise bu düzende vatandaşların Ankara' ya ulaşabilmesini sağlayan, işlerinin çözülmesinde yardımcı olan Siyasetçiler, Tosuncuklar, Jet Fadıllar, Banker Kastelliler, Sülün Osmanlar...Ama hep lafta... Çünkü Zübüklük tam olarak bu. Menfaati olmadan hiçbir şey yapmamak. Kendi çıkarları için herkesi yok saymak. Kendini her daim üstün görmek. Vatandaşı sadece oy olarak, yolunacak kaz olarak görmek .... İnsanımız da bu durumunda farkında ama düzenden çıkamıyor. Çünkü olmuyor....Torpil olmadan, Ankara' da dayı bulmadan işler yürümüyor... Bu yüzden de Zübükler hiç eksik olmuyor... Hak edenin hak ettiği yerde olduğu, işlerin torpilsiz, rüşvetsiz olması gerektiği gibi yapıldığı bir gelecek umuduyla... .....İyi Okumalar.....
Edebiyat
ZübükAziz Nesin · Nesin Yayınevi · 20128,3bin okunma