Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
.... Gelin Birazda Düşünelim: KÖLELİK Kölelik en genel tanımıyla, bir başka insanın “metası” olmaktır. Yani kişisel bir özgürlük ya da söz hakkı sadece sahibi tarafından belirlenmesi ve insandan ziyade “makine” olma durumudur. Dünyada uzun yıllar boyunca çeşitli şekillerde uygulanmıştır. İlk olarak yaklaşık 11.000 yıl önce ortaya çıkmıştır.
İsmi sübhan virdin mi var? Bahçelerde yurdun mu var? Bencileyin derdin mi var? Garip garip ötme bülbül Ötme bülbül ötme bülbül Derdi derde katma bülbül Benim derdim bana yeter
Reklam
_Napolyon Bonapart_ _Devlet, benim. _Para, para, para. (Başarının sırrı) _Felaketlerin üstünde dimdik oturan insan soylu ve cesurdur. _Gerçekler, büyük ruhlu insanları besler, küçük ruhları ise yaralar. _Yapıcı eleştiri, akıllı insanları güçlendirir. Ahmakları öfkelendirir. _Düşmanınız hata yaparken araya girmeyin. _İki şey
Empedokles, Öklid, Heraklit, Evliya Çelebi
_Empedokles_ _Nasıl ki ressamlar çeşitli boyaları uygun oranlarda karıştırıp sayısız şeylerin, örneğin ağaçların, kuşların hatta tanrıların resimlerini yaparlarsa, aynı şekilde doğa da dört öğeyi farklı miktarları karıştırıp varlıkları meydana getirir. _Her şeyin kaynağı 4 element. Parlayan Ateş(Zeus), Hayat veren Hava(Hera), Toprak(Hades),
Gülşen-i Râz'ı okudun mu? Orada şöyle diyor Şebusterî: 'Felsefenin iki gözü de şaşıdır. O yüzden tek göremez hakikati' İşte akletmeden yapılan tefekkür, hakikati gözünüzün bebeğinden alır uzaklaştırır. Tefekkür, yani düşünce sebepten hikmete vardırırsa faaliyettir. Yani kesreti vahdete bağlarsa anlamlıdır. Yoksa öyle bir an
Ecnebi mercekleriyle öze bakmak
YÛNUS EMRE VE HACI BEKTAŞ VELİ ARASINDA GEÇEN MENKIBEYE PSİKANALİTİK BİR YAKLAŞIM Sivrihisar’ın kuzey tarafındaki Sarıköy’de Yûnus adında tarımla uğraşan fakir biri yaşar. Bir kıtlıkla yüz yüze gelen yöre halkı en temel besin kaynağı buğdaydan mahrum kalır. Bu nedenle Yûnus da kendinden mesafece bir hayli uzak olan Hacı Bektaş’ın kapısından boş
Reklam
İbn-i Haldun / Akademi /Enis Doko/ "ESTETİK"
Enis Doko 27.05.23 Fizik Matematik Ve Teolojide Estetik Metafizik (hakikat bilimi) Aksiyoloji (değerler bilimi) Uzakdoğu tiyatrosu Güzelliğin doğası Nesnel= güzellik nesnelerin özelliğidir insanda değil dışarıdadır Öznel= aydınlanma etkisiyle şekillenmiştir, nesne de güzellik yok güzellik bakanın gözündedir, zihninde yerleşen düşünceyle güzellik
Baba Tahir-I Uryan; Âlemin Manevi Yorumcusu
Modern dönemle birlikte felsefe analitik, empirik pozitivist mantığa indirgendiği için iflas etmiştir. Felsefe artık burada “bilgi/bilgelik sevgisi” değildir. Hele hele geç kapitalistleşen ve pozitivist depremin şoklarını yeni hisseden Ortadoğu toplumları için felsefe, dini ve manevi geleneklerle mücadele etme, onları tasfiye etmenin bir aracına
100 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.