Tanrılar ya her şeye kadirdir ya da değildir. Eğer her şeye kadir değillerse neden yakarıyorsun? Eğer her şeye kadirlerse, onlara böyle korkularından arınmak, bunları arzulamamak, bunlardan dolayı acı çekmemek için dua edecek yerde, neden bunların olması ya da olmaması için dua ediyorsun? Çünkü her şeye kadirlerse insanlara her konuda yardım edebilirler. Muhtemelen şöyle diyeceksin: "Tanrılar bunları bana bıraktı." O halde sana bırakılan hakkı özgür birisi gibi kullanmak, elinde olmayan şeyler için bir köle gibi, düşük birisi gibi hırpalanmaktan daha iyi değil mi? Hem tanrıların bize yardım etmediklerini, hatta elimizde olan şeylerde bile yardım etmediklerini nereden çıkardın? Şöyle dua etmeye başlarsan sonuçlarını göreceksin. Bir adam, "Şu kadınla yatabilsem," diye dua eder, sense "Şu kadınla yatmayı istemesem," diye dua edersin. Bir başkası, "Şu adamdan kurtulabilsem," diye dua eder, sense "Şu adamdan kurtulmayı istemesem," diye dua edersin. Bir başkası, "Ufak çocuğumu kaybetmesem," diye dua eder, sense "Çocuğumu yitirmekten korkmasam," diye dua edersin. Kısacası böyle dualar et ve sonuçlarına bak.