Yazarın okuduğum ikinci eseriydi.Beklentim fazlasıyla yüksekti ama maalesef karşılayamadı. Karakterlerin ikili isimleri ve soyisimleri o kadar uzun ve yer yer bir kişi için bazen isim bazen soyisim kullanılmış. Sürekli kim kim diye çevirip sayfayı karakterlere baktım durdum.
19. Yüzyıl ortalarındaki Rusya anlatılmaktadır. Toprak köleliliği kaldırılmıştır ve burjuvazi yükselişe geçmiştir. Zaten kitap da bunu bizzat yaşatıyor.
Ama sahne, kişiler,dekor bende eksik kaldı buda anlatımın gücünü zayıf kıldı ve kitabı beğenmeme sebep oldu.