Stefan Zweig, insana dair psikolojik tahlillerinde ne kadar başarılı bir yazar olduğunu bu eserinde de kanıtlamış. Karakterlerin bulundukları dönem ve psikolojileri arasındaki etkileşim çok güzel işlenmiş. Akıcı ve sade bir dili var. Satrancın düşsel ve sanatsal boyutunu, psikolojik olarak işkence görmekte olan bir karakterin bakış açısından okumaktan aşırı keyif aldım.