Diptesin, en dipte. Belli ki orada, öylece hareketsiz yatıyorsun günlerdir. Dipte olmak fırsattır oysa. Seni bekliyoruz diyorum. Uyanacak mısın?
İnanılmaz büyüledi beni bu cümle
İhtilal,
yaşayanlara Enternasyonal'i ve ölenlere de Sen Kurban
Oldun'u getirmişti.Leningrad'ın işçileri açık kızıl tabutun arkasında giderlerken ciddiyetle bu şarkıyı söylüyorlardı.
Sen kurban oldun,
Bizim kaderimizi tayin eden kavgamızda,
Sonsuz bağlılığı olan bir kurban.
Neyin varsa sevdiğin insanlar için verdin,
Şerefini, hayatını ve hürriyetini.
Andrei Taganov aslında aşkına duyduğu saygı için öldü :(
Hayatını ele al. Bunun çok değerli, ender ve güzel
bir şey olduğunu düşünüyorsun. Bunun kutsal bir
hazineden farksız olduğunu düşünerek hayata başlıyorsun.
Bakıyorsun birden sona eriyor. Üstelik kimse de
aldırmıyor buna. Onlar bu duruma karşı ilgisiz değiller.
Sadece bilmiyorlar. Bu hazinenin anlamını bilemiyorlar.
Oysa bu konuda anlamaları gereken bir şey var. Bunu
ben de anlamıyorum.