Aşkın belâsı öyle tatlı bir belâdır ki ezelde başlamış olup ebede kadar devam edecektir
Nitekim ruhlarımız "Elestü bi-Rabbiküm?"sorusuna karşılık evet anlamına gelebilecek pek çok kelime arasından 'belâ'yı seçmiştir
Kul belâyı kendisi istemeyince Allah neden versin ki?
Velev aşkın belası olsa da!..